Back to normal

Godmorgon, goddag...?

Vaknade för en timme sen och som jag trodde blir det ingen skola idag. Jag hatar att vara sjuk för att...man är sjuk? Ja, moving on.
     Det jag skulle komma fram till va att ibland kan det vara ganska skönt att bara vara och det är precis det jag känner idag. De senaste dagarna har varit skitjobbiga eftersom att jag mått som jag gjort men det har bara gått framåt i tillfriskningen och det märker jag idag, min röst är nästan tillbaka och jag kunde få i mig en kiwi till frukost/lunch vilket betyder att jag kan svälja. Conclusion of that is that jag börjar bli frisk! Så på onsdag, om rösten och hostan tillåter, är jag tillbaka i skolbänken som jag så gärna vill komma ifrån!

Idag tror jag att jag kommer få lite pluggande gjort (förhoppningsvis). Ska skriva lite på en uppsats jag har här framför mig, det jobbiga med den är att den ska analyseras och jag hatar att analysera efter alla grejer vi måste analysera i skolan hela tiden. Men, det är bara att bita ihop och deal with it!

Nu ska jag ta ett glas vatten som hör till min lunchbricka och sen blir det plugg, hörs lite senare!


Saknar Portugal...och värmen!


Miss my friend (den gryymma dansen)


Min vardag

Hej bloggen och de få läsare som orkar läsa ;)

Praktiken är slut och skolan börjar på måndag. Har ingen motivation till att börja plugga igen och har redan flera dagars plugg som ligger och väntar som ska vara klart innan skolan börjar igen. Kom just på också att en lapp som jag inte fått ska skrivas ut och skrivas under av min handledare på praktiken innan skolan börjar och min skrivare fungerar inte just nu. Jaja, inte ska man klaga för bagateller.


Emil the man!

Min hälsa är inte på topp nu då jag har legat hemma sen i onsdags. Missade sista dagarna av praktiken men ärligt talat bryr jag mig inte för att jag va så otroligt trött på den. Visst, jag har fått extrajobb där så jag kommer ju jobba där men det är helt annorlunda från att stå där varje dag och va så sjukt trött och längta till hemgång.

Nu ska jag kurera mig med mammas "magiska" medicin som hon blandade ihop till mig innan hon gick. Kisses!

Lite bilder från resan

Hejsan!

Mina dagar efter resan har varit så otroligt sega, vill så gärna släppa allting och åka dit ner igen för att hjälpa till. Men jag måste vänta tills jag slutar gymnasiet. Direkt efter det bär det av ner!

Här kommer lite bilder därifrån, enjoy!


Påfåglar fanns det gott om och de lät som...

Nya fotbollsstadion för 2010 


En av alla tusen kåkstäder i Afrika


Nelson Mandelas hus i Soweto (south west township)


Hector Peterson, 13 år, blir buren av sin vän till sjukhuset, under studentupproren,

där han blir dödförklarad efter att han blivit skjuten.



Fängelse för guldgrävare i Pilgrims Rest.



Påväg till hotellet, Hasyview.



Mac Mac falls.



Mormor vaskar guld.



Jag vaskar guld.



Filipe vaskar guld med coaching av mormor vilket inte slutade bra...



Potholes.



Vi åkte på panorama-view-tour...


Nu orkar jag inte lägga upp fler bilder! Safari-bilderna får ni någon annan dag. Nu ska jag istället börja göra mig i ordning för att sova, har varit ganska slut hela dagen och har ingen aning om varför... Imorgon jobbar jag 10-5 som vanligt och sen ska jag försöka göra klart mina uppgifter för en gångs skull *suck*.

 

Btw, om du som kommenterade "score"-inlägget har något mer att säga så får du jättegärna ge dig till känna så att jag kan svara istället för att Axel ska svara som inte vet vad som har hänt, inget illa menat Axel!


Hemma igen!

Nu är jag hemma från sydafrika, eller jag har varit hemma sen i söndags, och det va hur skönt som helst att komma ifrån Sverige och det hjälpte ju lite att det va varmt som shit!

Har påbörjat min praktik på Café Baresso på nybrogatan, östermalm. Det går jättebra och jag har ett spikat jobb där efter praktiken, score!

Nu sitter jag hemma hos Sattawat och väntar på bättre tider. Vi ska åka in till slottet och hälsa på Christian som står högvakt idag. Ska bli kul att se hur snygg han är i sin uniform när han står i sitt bås.

Bilder från Sydafrika kommer lite senare när jag har tid att lägga in de.

Sweet kisses på er!

RSS 2.0