Söndag

Seg söndag men skön söndag. Är fortfarande sjuk så jag hade väldigt svårt att ta mig till örby för att springa därifrån ut och dela ut papper så jag stannade hemma. Kom upp och ner i trappan och la mig andfådd i soffan så jag ska nog inte träna idag heller... Ska försöka ta mig till gymmet nästa vecka iaf.

Nä, nu ska jag titta på mina repriser och fixa något att äta :) ha en skön dag!


Nine in the afternoon

Nu är jag äntligen ensam hemma! Skönt men lite ensamt... Tror iof att det förblir såhär eftersom att jag behöver lite tid för mig själv då jag har mycket att tänka på...

Men nu ska jag hitta en bra film och titta på den med något gott att äta och dricka och sen blir det sängen! Natti :)

Friday!

Sitter hemma i min säng och ska precis börja göra mig i ordning. Har varit vaken i ungefär en timme som bara har bestått av slappning till tusen!

Börjar 12.40 idag så jag har hyfsat mycket tid på mig. Väntar iof på att Puh ska höra av sig så att vi kan åka och äta lunch på något trevligt ställe :)

Funderar på att åka och träna idag också efter skolan... Får se hur det blir eftersom att ingen vill träna med mig(a) Haha!

Idag har jag inga planer, what so ever, så blir nog en lugn kväll eftersom att jag är ensam hemma om ingenting anat dyker upp :)

Nu ska jag göra mig i ordning och smsa Puh så att vi får någon ordning på allt :) byebye!

Sunday

Sitter hemma nu coh mår skit. Har varit lite småsjuk i ca 2 veckor nu men inte brytt mig eftersom att jag inte brukar vara sjuk och om jag blir lite snuvig så går det över. Men nu har jag lyckats bli sjuk och det är INTE kul..

Min helg har inte bestått av mycket men i fredags var jag ute med Johanna för omväxlings skull men kvällen blev inte lång. (och nej, jag hade inte gula jeans på mig. Det var chinos i leggingsform :)) Igår åkte jag ner med familjen till södertälje för att fira min moster som fyller år. En snabb visit blev det och sen hem för att vila lite och sen vidare över till grannen som fyllde år. Blev middag och en tripp ner till videoaffären för att sen gå hem. Kände mig inte tillräckligt bra för att sitta hemma och titta på film hos Axel P.


Idag har jag och mamma varit och handlat massa exotiska frukter och jag har smakat alla nu. Vissa får ett plus men många får minus för att de inte smakade något alls :P. Åt en kokosnöt också x) Vi fick inte sönder skalet så Mamma the cracker gick ner i porten och slängde kokosnöten i marken, hamrade lite på den och sen var den good to go :D Haha, hur konstig får man vara egentligen? Menmen, tack iaf!

Nu ska jag krypa ner i soffan för att titta på mina repriser och sen blir det middag och sen sängen! Börjar ju faktiskt 9.40 imorgon...


Superfriday!

Efter skolan blev det pizza på Svea (och jag som skulle sluta med fet mat...) och sen bar det av hem till söder för en makeover och direkt in till stan! Blev lite shopping för Emsipems och senare när Puh lämnade oss så fick hon också lite gjort! Hoppas han blir glad!

Ska träffa Johanna idag vilket ska bli kul eftersom att vi inte har snackat eller träffats speciellt mycket efter 9an vilket är  ganska tråkigt. Men vi ska över till grannen förhoppningsvis eftersom att det är lite segt att åka över halva jordklotet för att hitta någon fest ;P

Kvällens outfit ser ut såhär :)

Låt-leken

Skolan gick riktigt segt idag. Vaknade upp med en förkylning (typ) som inte gjorde det hela bättre...

Kom hem och bara va slö men blev utkastad från vardagsrummet när mamma kom hem för att hon skulle ha ett möte med några.

Så jag är bänkad framför datorn i Filipes rum tills jag får röra mig fritt i lägenheten igen. :P

Imorgon är jag ledig så jag hade tänkt att shoppa lite! Jag har pengar och jag har mitt nya kort så det är bara att lära sig nya koden och slänga sig ut i provrummen! Har som mål att få hem ett par skor, en/flera tröjor och några fina underkläder.

Men nu ska jag dra mig mot duschen för en snabbdusch och sen hade jag tänkt att dra med mig någon ut på promenad. Hmm, får se vem den lyckliga/e blir ;)

Weekend is over

Ligger i min säng nu efter en hel dag av tv-tittande. Otroligt skönt att varva ner efter gårdagens händelser. Ja, man kan inte säga så mycket mer än att den var händelseRIK! Fast mer detaljer ska jag nog inte skriva här^^

Fredagen skulle spenderas i Bergshamra med ghettoungarna(a) men vissa personer kände för att jobba istället för att festa *suck* så det blev inget ;)

På torsdag ska jag äntligen få känna på hur det är att flytta hemifrån (i en vecka iaf) Underbar lägenhet inne på söder blir ledig med ockuperas lika snabbt av mig och Emma.

På onsdag är jag för övrigt ledig så jag funderar på en liten tripp in till stan under dagen för lite fönstershopping. Ska hitta vårens/sommarens favoriter som ska inhandlas.

Fast nu blir det lite fönstershopping på datorns skärm. Det ska gå snabbt iof för att jag har en bok som ska vara utläst tills imorgon och ett föredrag ska skrivas om den tills på torsdag. Oj herregud! Jag har inte något emot att skriva en redovisning av en bok, det är ju inte överdrivet svårt, men att sen stå framför människorna, som inte kunde vara mindre intresserade i och för sig, så går jag sönder. Jag blir alldeles varm i kroppen och är nära på att svimma varje gång. Men man mäste väl lära sig antar jag? Jag vill bara inte.

Jenny

Godmorgon alla glada!
Idag är det torsdag och jag har gått upp en halvtimme tidigare än vad jag behövde. Min buss går 11.12 så jag har mer än en timme på mig att bara njuta av att ha lägenheten för mig själv.

Skolan börjar 12.20 och slutar 17.00 och efter det ska jag hem och äta och sen in till stan igen. Ska få lite extra värme i sängen inatt eftersom att Axel ska sova bredvid mig :)

Helgen kanske spenderas i Bergshamra, vem vet? ;) Men jag är öppen för förslag.

Jag lånade en bok igår också som ska vara utläst tills på måndag så jag har skaffat mig ett helgjobb -.- Men den verkar ganska bra faktiskt! Jenny av Jonas Gardell

Nu ska jag springa runt och fixa till mig med högsta volym på radion och sen blir det gullmarsplan för en lunch med Emma.

Ha en trevlig dag / A

Lite tankar...

I lågstadiet var allt så lätt. För att visa att man gillade någon så gick man fram till den personen och slog den. Det var sättet som man visade kärlek. Och om man tog steget längre än att slåss så frågade man chans. Ett simpelt "Ja" eller "Nej" och man hade en partner. Nu är det allt så komplicerat.
 Man bråkar och man sepparerar. Då var det bara att hålla handen och e puss på kinden som betydde kärlek. Och om man inte ville vara tillsammans längre sa man bara det och man blev kompisar igen. Kompisar som man kunde leka med på skolgården precis som med sina bästa vänner.
 Ni vet, de där underbara vännerna som ingen kunde ta ifrån en. Som alltid fanns där när man ramlat i sandlådan eller den där dumma tjejen/killen sagt något dumt till en. De fanns alltid där när man behövde den där kramen.

Men såna vänner försvinner när man växer upp. Man växer ifrån varandra och tillslut så har man ingen. Ingen att ringa när den där snyggingen äntligen bjudit ut en eller när man bryter ihop och verkligen inte orkar ta nån mer skit. Vi har alla varit med om någon riktigt tragisk händelse. Kanske när en släkting dör eller när någon blir dumpad. De där speciella tillfällena där man verkligen behöver sina allra bästa kompisar som vet allting om en.
 Det är vid såna tillfällen som man märker vilka som är ens riktiga vänner. Då märker man vilka som verkligen bryr sig och vilka som faktiskt vill finnas där för en när man mår skit. Det finns så otroligt många som, i såna tillfällen, skiter i att visa att de bryr sig. Skiter i att skicka ett sms där det står att man alltid finns där ifall man behöver prata eller att bara ställa den enkla frågan "hur mår du?". Det finns små saker som definierar en bra kompis.
 Och de bra kompisar som finns, växer inte på träd minsann! De är otroligt svåra att hitta men de är väldigt lätta att behålla. För att en verklig "bästa kompis" försvinner aldrig. Det är inte bara att säga tack och adjö för att sen försvinna. Då är man ingen riktig bästa vän.

Puh & Ruh :)

Gick i skolan från 9.40 till 16.40 idag, pizza på Venezia för första gången, riktigt gott faktiskt fast Sveas är nästan bättre... Hmm, måste nog jämföras snart (a)

Aja, jag måste bara säga att jag tror aldrig jag har skrattat och samtidigt varit så irriterad under en dag. Oj herregud vad i har skrattat åt tråkiga och alldeles för långdragna skämt och vi har nog irriterat oss på minst 3 lärare. Haha, klassen gör ju tillvaron inte så mycket roligare x) Jaja, sånt ska man ju inte ta upp här direkt :P

Jag har inget i skolan nu förutom ett mer eller mindre onödigt tal tills imorgon som är på 30 sek-1 min. Annars är jag helt fri från skolarbete eftersom att jag ligger otroligt bra till i de flesta ämnen, *stolt*! Så nu ska jag leka lite på datorn och sen blir det sängdags eftersom att vi börjar kl 8 imorgon med gympa -.- Natti om jag inte skriver mer senare!

Söndag = repriser + godis

Vaknade runt 10 idag, gick upp och råkade skrämma mamma ^^ Filipe kom upp vid halv 1 ungefär och mådde inte alls bra, stackarn.

Idag ska jag inte göra någonting förutom att försöka få ner mamma till konsum så att vi kan handla lite ;)

Hörs senare ikväll, ha en bra dag!

Melodifestivalen på högsta volym

Kom hem runt 1 idag så jag missade tvätttiden men mamma var så snäll och bokade om den till kl 4 så att jag skulle hinna tvätta men då lyckades jag somna istället x) Jag var ute med Axel igår på CiaoCiao, blev en pizza för mig och en pastarätt för Axel. Kom i säng efter skräckfilmer som var dåligt gjorde men de var fortfarande läskiga :P



Idag ska jag antingen sitta hemma med Filipe och hans kompisar för att titta på Melodifestivalen, åka till Haning och träffa Johanna, gå över till Brattströms eller umgås med ****. Hmm, jag ska börja kolla runt nu och se hur det blir :)


Ha en trevlig lördag!


Fredag

Fick skjuts till gullmarsplan lyxigt nog. Kom till skanstull där jag träffa Tedde och Matte. Vi gick tillsammans till skolan där jag såg Pelle... Fiifaaan x)

Efter skolan bar det av till slussen för en Subwaymacka och sen vidare till centralen för att fixa ett bankkort till mig men det var bara bortslösad tid.. Tog tåget hem och hamnade framför datorn med en ny mp3 direktimporterad från portugal x) Väldigt uff men shuffle suger och den här har skärm så det var inte så svårt val :P



Ikväll blir det en mysig middag med Axel på Ciao Ciao. De hade väldigt god mat förra gången så jag hoppas på något liknande idag också. Efter det blir det antingen övernattning eller umgås med mamma. Får se.

Nu ska jag titta lite på tv och sen börja göra mig i ordning. XOXO


Cozy

Sitter på café Cozy med Emma och skriver en uppsats om hållbar utveckling/konsumtion. Mormor kommer hit om ca 2 timmar och ska installera något på datorn och sen bär det av till middag på Axela.



Nu ska jag fortsätta vara duktig, ciaociao!

Dag 1

Första dagen i skolan efter lovet, tungt är det ordet som beskriver dagen bäst.

Dagen gick långsamt men hade ju faktiskt något att se fram emot, åka till stjärnurmakarna där Axel har sin APU. :) Mycket trevliga människor som jobbar där! Fick några pussar och sen bar det av hemåt. Höll på att somna på bussen, pinsamt nog men klarade mig hem iaf där jag rullade in mig i täcket en stund för att bli varm men sen blev det till att skriva klart reportaget. Måste få den där sista meningen som avslutar allt och det är inte lätt...

Ikväll är det träning..*suck* Asså, jag gillar att träna fotboll, det gör jag verkligen, men inte nu på vintern när det är jobbigt att ta sig dit, det är jobbigt under träningen eftersom att vi inte är fler än 3 st där och sen är det jobbigt att ta sig hem igen. I sommar, om laget fortfarande finns kvar, ska jag fan lägga på ett kol och faktiskt komma ut och träna!


Nu ska jag jobba lite på den där sista meningen, ciao!

Powerking och dagbok

Vaknade upp med ett ryck imorse i tron om att det var måndag och att jag försovit mig. Satte mig upp och kollade vilket datum det var och somnade sen om. Sov till 12.

Igår träffade jag Andreas och vi hade jättetrevligt. Bankomaten tog mitt kort, hamnade långt fram i biosalongen och ingen buss som tar oss hem, så såg kvällen ut! Filmen som visades var "Män som hatar kvinnor". Riktigt bra film som får en att tänka efter och det är ju så filmer ska vara enligt mig. Det var riktigt bra iaf :)

Idag har jag inte så mycket planerat utom att åka in till stan runt 6 så att jag får träffa min älskade pojkvän som kommer hem från Åre idag. Har inte träffat min älskade på en vecka! :O Usch va hemskt det kommer bli i sommar om jag får åka till Italien och Portugal... Jaja, det är långt dit.

Sitter och försöker skriva klart mitt reportage som ska vara inne imorgon.. Shit va det är tråkigt med svenska! Sen måste vi skriva om hela texten till engelska också! Skolan är hård mot oss..^^ Nu ska jag lyckas skriva klart den hade jag tänkt men kanske skriver lite senare också.

Puss och kram

RSS 2.0