Pepparkaka eller inbillning?

Hallå alla glada svenskar!

Kom hem från egypten för en timme sen ungefär. Under den timmen har jag hunnit bära sprit, tappa bort mitt pass(som återfanns av mig själv), komma hem och skitit i att packa upp! Underbart!

Egypten va najs med all den härliga solen och inte ett moln på himlen, mysigt! Åkte på utflykt till Luxor där vi fick se innuti ett tempel och utanpå ett annat och vägen emellan de, sfinx(?) vägen hette den. Den bestod av en allé av sfinxar som egypterna huggt ut ur sten för 4000 år sedan.
Senare under dagen fick vi klättra upp för en massa trappor för att sen klättra ner för fler på andra sidan för att sen mötas av en ohygglig värme i en egyptisk grav som tillhörde någon av alla Ramses (finns runt 18 st).

Fick med mig en väska och en sjal hem. Jag tror aldrig jag har prutat så mycket under hela mitt liv som under den här resan, asroligt!

Nu ska jag antingen gå och lägga mig, trött efter 5 timmars flygning, eller också så ska jag sms D och kolla var hon är eftersom hon skulle träffa mig :).
Jaja, godnatt med er och så lägger jag upp bilder imorgon. pusspuss

Egyptian update

YO YO YO Alla i det kalla Sverige!
Sitter pa internetcafeet pa hotellet och ska strax dra ett parti schack med bror min. Lite nordigt men vad fan, pallar inte ligga inne.
Jag har fatt mig en rejal (hoppas jag) solbranna som jag kan skryta med nar jag kommer hem. Jag har ocksa inforskaffat mig en vaska och en sjal att dekorera mig sjalv med.

Saknar alla er dar hemma och jag forvantar mig nagra samtal nar jag kommer hem pa fredag runt klockan 7.

Jaja, nu ska jag ta igen pa min bror i ledningen och sen ska jag vila upp mig for en heldag pa baten med snorkling och fina fiskar imorgon.

Natti natti<3<3

13 timmar kvar

Hejsan!
Sitter i skolan och ska skriva CV? Asboooooooring iaf..

Jaja, när jag kommer hem ska jag packa järnet! Har redan tjuvstartat lite men ska göra färdigt. Senare ska jag möta upp Dea för att få min älskade väska som hon har haft i 2 månader eller nåt.

Och klockan 1 imorgon ska alla tänka på mig för att precis då landar jag på Egyptens flygplats. YAY!!

APU-vecka

Hallå alla läsare!
Igår va det en ganska seg dag. Tittade på film och hade gympa, kom hem för att sova och åkte senare på möte med fotbollen.

Idag däremot har varit en ganska intressant förmiddag! Var på Stockholmsmässan där det fanns en utställning med olika montrar där egenföretagare kunde berätta vad deras företag går ut på. Vi fick i uppdrag att intervjua 2 stycken, vilket jag och Joss skötte galant! På vägen hem kom jag på att jag går förbi min gamla skola så jag gick in för att säga hej. Kom in i caféterian och mötte Jaana. Alltid lika glad! Efter ett tag kom också Migge och senare också Micke! Han gick i min brors klass när de gick här på sjöängen och jag har inte snackat med den här killen på.. jag vet inte Hur länge! Det var i alla fall jättetrevligt och vi tog sällskap på vägen hem.

Nu när jag kom hem så fixade jag, snälla som jag är, Emmas design på hennes

Helg

Kvällen på den sista dagen av helgen är kommen! Och ändå sitter jag inne framför datorn? Sorgligt...

Jaja, jag har inte varit helt sysslolös under helgen, i fredags var jag i nacka med M, D och A och hade trevligt med "lägerelds-musik". Igår var jag med dessa tre underbara människor igen på fest i Mariatorget, Huddinge och Mariatorget igen! Mycket trevligare än i fredags, lite mer drag nu, och hungrig behövde man ju inte vara, hamnade på BK lite senare också innan alla drog sig hemåt. Jag sov då på söder hos M eftersom jag inte orkade åka hem. Men väl hemma får jag ett sms från Axel om att möta upp honom, vilket jag gör.
Han var då i gamla stan med en kompis. Väl där tar vi tre en promenix till stureplan och vidare till valhallavägen där vi lämnar av kompisen. Axel och jag fortsätter vår promenad uppför hans trappos och smyger vidare in på hans rum. Hamnar i sängen med tv och musik på datorn men båda somnar (nästan, måste hålla koll på tiden). Efter lite snack och snarkande följde han mig till stadion där jag tog tuben till Mariatorget och hem till M. Direkt i säng!

Vaknade vid ett idag då jag gick upp, M vid datorn. Satte oss och åt frukost vilket inte gjorde oss mätta så det blev en tripp ner till södra för en varm choklad (latte för M) och smörgåsar. Crazy-lady som sålde oss mackorna, usch.
Mamma, snäll som hon är, kom senare och hämtade mig och vi åkte hem för att bänka oss framför tv:n till vår tradition på söndagar: repriser!

Shopping!

Igår sov jag inne på söder hos Kaj. Innan jag gick till sängs så va Martin, Dea, Alvin och jag på "fest" i Nacka. Det var trevligt med lite gitarrspelande och sjungande från killarnas(:o) sida.

Nu sitter jag och väntar på att min käre bror ska klä på sig och folja med mig och Martin in till stan för att shoppa lite. Ska köpa ett par brallor och lite underkläder. Nice!
Lite senare ska jag och M och antagligen D på en fest inne på söder tror jag. Vi får se.

PussPuss från AnniePie <3

Friday

Sitter i skolan på engelska lektionen, har precis redovisat och det gick skit. Men min skriftliga redovisning är jag faktiskt ganska stolt över.

Nu ska jag hålla på med datorkunskapssakerna men jag skulle behöva hjälp med det men jag får väl vänta med det och sitta och försöka lite själv.

Idag skulle Emma och jag åka och bada men det blev inte så för att det kom lite problem ivägen... Kanske åker och shoppar lite istället.
Jag ska lämna in min mobil idag också, hoppas jag, för att den är trasig men vet inte om jag behöver kvitto och skit för då är jag körd...

Senare ska jag in till söder till Kaj och Martin. Ska sova där idag för att min bror ska spela romantisk idag och laga middag till hans lilla flicka. Sött!
Ska se om Martin och jag lyckas ta oss ut och göra nåt kul, fest kanske?

Ford models

Skolan idag gick ganska snabbt. Under coach-tiden kom min käre bror Filipe och min käre vän Axel på besök för att berätta för min klass att inte skolka för att det suger i slutet.

Kom hem från skolan för ungefär en halv timme sen och ska iväg om en timme igen. Då ska jag och Joss till stinsen för att leka modeller. När jag kommer hem däifrån ska jag läsa min bok som ska vara utläst och skriven om tills imorgon.. Lyckat att jag börjar läsa den nu! Jaja, jag ska försöka hinna klart vilket jag tror jag gör.

Middag

Sitter nu här efter en härlig kväll med grannar och flera. Middag och promenad, skönaste kvällen på länge!

Efter skolan åkte jag och Emma runt lite och leta kläder, jag hittade 2 par jeans som jag väljer mellan och en klänning. Ska fixa pengar och gå och köpa de.

Imorgon ska jag på casting med Joss klockan 5. Spännande!!

Torsdag ska vi i klassen kanske ta ett dopp i eriksdalsbadet och på fredag vet jag inte vad jag ska göra. Finns på mobilen om någon känner för att träffa mig!

Problem?

Sitter hemma nu med mjukiskläder på mig och fryser fortfarande? Jag mår inte bra idag iallafall, det är säkert... Kom hem från skolan och mådde inte bra, la mig i soffan och somna efter ett tag och sov till klockan 7 tror jag då vi skulle äta. Blev ingen träning för mig pga det här då. Känns inte bra att missa en träning men jag kan inte röra på mig, jag vet inte vad som hände..

Jag behöver nån som alltid finns där för mig, någon att vakna upp till på morgonen och nån som älskar mig. Varför får jag aldrig det? Jag saknar att älska.

Måndag, igen...

Hallå alla trevliga läsare! Nu är det  måndag igen och ännu en vecka börjar. Denna vecka händer inte mycket förutom träningar och kanske lite bad på eriksdal. MEN! Det stora som händer i veckan är ju faktisk på onsdag som jag ska följa med Joss och gå på en casting för Ford Models. AAAAAAAAAHH!! Nice eller vad!?


Repriser<3

Söndag.
Denna underbara dag ska spenderas inomhus för min del. Repriser på tv, något varmt att dricka och en filt över fötterna. Mysigt! Care to join me?

Spikat!

Halloj!
Morgonen spenderades på zinken med Dea och en utsikt över planen där amerikansk fotboll spelades med Martin och Alvin i ena laget.

När jag kom hem plockade pappa och Filipe upp mig för att sen åka och handla lite och hälsa på några portugiser i ära till denna dag. Vi ska ju nämligen på Sverige-Portugal matchen, som portugiserna ska vinna(a). Jaja, nu ska vi åka så vi hörs när jag kommer tillbaka, om jag hinner.. Ska vidare då.

Puss<3

Fredag, äntligen...

Yo homies!

Sitter hemma med en cube, nästan som smirnoff fast godare, ska snart ut med L och c/o och leka mobbade. Kanske stöter på Sanny under kvällen också!

Idag var det en seg dag men jag tog mig igenom den. Vi började med datorkunskap på morgonen då jag faktiskt var hyffsat effektiv, otroligt nog! Direkt efter den blev det debatt med utskottet där vi la fram motioner och röstade vilka som gick vidare och inte. Blev en het debatt mellan sossarna och vänstern.
Sen blev det lunch på två timmar, skulle till falafel kungen men tog en genväg till fetman i form av en pizza.
Kom senare tillbaka till skolan för ett matteprov som gick ganska bra och efter det ett engelskaprov som också gick bra.
Efter skolan åkte jag till t-centralen och mötte Filipe, han skulle leta tjocktröja men det gick inte så bra så vi hamnade på Espresso House med Emma istället. Kom hem runt 7 och åt middag och strax ska jag som sagt ut. Trevligt!

Imorgon ska jag, pappa och bror spendera some quality-time tillsammans på Sverige-Portugal matchen! Självklart står vi som stolta portugiser i portugal-klacken.

Innan den matchen ska jag träffa Dea och åka till Zinken där vi ska titta på M och A när de spelar match. Klockan 10 på morgonen... ska försöka komma upp..får ställa väckarklockan.

Jaja, men vi hörs imorgon, love!

Falskt

Hallå!
Sitter i skolan på info&layout och äter mandariner. Det har jag och Joss kommit på är otroligt gott!
Idag ska vi fortsätta med photoshop eftersom alla datorer inte funkade förra gången.

Fick himla många problem idag, först med T och sen med S och sen med C.. Asså jag tror alla hatar mig, seriöst! Jag tror jag ska försvinna så får jag inga problem...


Skön dag

Godmorgon!
Dagen börjar med lunch på Subway med Joss och senare till skolan, börjar 12.15 och slutar 16.00.

Igår fikade jag med Little Miss Sunshine!! Har saknat skitungen hur mycket som helst.. Fikan tog iallafall plats på espresso house och efter det solade vi också, otroligt skönt!

Idag har jag träning, 17.30-19.00 tror jag, på liseberg. Ska försöka få dit Dea också eftersom hon kanske ska fortsätta i laget. Surprise!



Eftermiddag/kväll

Kom hem från skolan runt halv 6 då jag tog ett snabbt mellanmål eftersom jag inte hinner äta middag idag, jogging+träning ikväll...

Jag antar att jag bara är en liten 92a som inte betyder så mycket men jag vill att du ska veta, jag blir avundsjuk på de andra och rädd att jag inte kommer duga...

What to do...

Veckan består inte av mycket men någonting iallafall:

Måndag- Träning
Tisdag- Fika med Dea
Onsdag- Träning
Torsdag- you tell me
Fredag- you tell me
Lördag- you tell me
Söndag- you tell me

Bara att ringa ifall ni vill träffas!

Måndag

Hallå människor och övriga!

Helgen har varit super, fredags var det inspark, lördags va det chill och söndags var det träffa gamla kompisar.

Måndagsmorgonen spenderades på Nautilus gym i hammarby sjöstad. Efter det drog Emma, Joss och jag till Il piatto och åt sallad, mycket gott! Skolan började 12.50 med pmf A och nu har vi info&layout. Dagen avslutas med smh A klockan 17.00.

Idag har jag träning 20.00-22.00. Innan dess ska jag köpa min älskade jacka!


21

Kvällen blev som väntat en filmkväll med mamma och Kaj. Skulle ut men ändrade planer är vad detta kallas.. Tittade på filmerna 21, This is England, Arkiv X och någon mer. Mysigt faktiskt.

Imorgon har jag inga planer alls har jag märkt. Kanske möter upp någon kompis men annars är det ingenting, ni? Ring mig!

Ska sova nu, hörs imorgon, natti<3<3

Tidig morgon/sen kväll

Godmorgon alla glada!

Igår var jag som sagt på JENSENs insparksfest på clustret. Va in så taggad innan men det ändrade sig vid ungefär klockan 23.30 eller något sånt. Dansade ända in på småtimmarna och åkte sedan hem. Träffade massa gamla kompisar också och så blev jag av med 150 kr.. Jaja, det va till ett gott ändamål!
Kom hem till två sjungande, dansande & lite för glada människor, mamma och Kaj. Vi snackade ett tag men sen dissade jag de för att prata i telefon och när jag var klar med det somnade jag.

Idag blev jag väckt vid 10 vilket inte va så kul, med tanke på när jag somnade, men tvätta måste göras! Idag har jag ingenting planerat så det är bara att komma med förslag(a).

Ifle

God middag!
Idag har jag varit i skolan bar än så länge, hade lunch och tog den på Subway med Joss men kom senare tillbaka för datorkunskap som jag sitter på nu.

Ikväll är det insparksfest på söder mälarstrand, Klustret. Börjar vid 22.00 och sluar 02.00. (om någon vill ha biljetter är det bara att säga till)

Kanske ska träffa Andreas ikväll också, beror på lite grejer...


Torsdag

Idag va jag i skolan, fick tillbaka min och joss inlämning på engelskan, VG++ med följande text: "Om det funnits MVG hade ni fått det." Starkt jobbat av oss!

Efter skolan följde jag och Linnea med Emma när hon skulle göra naglar. Blev mycket fint med små stenar och allt! Efteråt gick vi ner till espresso house vid svampen där vi mötte upp Axel som kör nyttighetsmånad så han satt där med sitt vatten medans vi andra satt med varm choklad och chailatte. Mums!

Kom hem men åkte ganska snabbt därifrån med mamma och bror för att handla. Åkte till sickla och handlade på Willy's. Kom hem med 4 påsar med mat och kebab och sushi. Tjockisar? Skoja inte!! haha

Ska sova nu men skriver lite mer imorrn, natti<3

Skola

Sitter i skolan på info&layout lektionen. Ska strax gå över till Axel och hämta mobilen han ska låna mig eftersom mina knappar slutat fungera. Typiskt min tur...

Igår va jag hemma, håller på att bli sjuk tror jag och då stannade jag hemma igår. Mådde inte bra nånstans!
Idag ska vi ta med oss mat från Subway för att Emma har beställt tid där jag gjorde mina naglar för att hon vill se ut som mig haha. Iallafall, snäll som jag är så följer jag med henne när hon ska bli fin och sen ska vi åka och fika på espresso house.

Imorgon är det insparksfest för oss på Jensen. Ska bli intressant med tanke på att det nästan inte är någon som ska dit... Speciellt inte 2:or & 3:or. Jaja, ska ändå inte stanna så länge. Kanske ska träffa Andreas eller Emil senare ju!

RSS 2.0