...

Och btw! Om någon ska skriva uttråkande kommentarer kan den väl ändå skriva vem det är så att man får lite underhållning?! :D

Äntligen!

Så, nu har jag skickat in min argumenterande uppsats. Skickade in den 4 minuter innan sista inlämningstiden, misslyckat...

Idag har det varit en skön dag, va i skolan med ganska chill lektioner och fixade skoltröjor och sånt. Efter skolan blev det EH med Ems och sen hem för att skriva klart uppsatsen.

Blir lite varm choklad och film snart också tror jag känner mig fortfarande inte helt frisk så...

Imorgon är det jul-tema med Piff & Puff! Julklappar ska shoppas och snön ska falla (hoppas vi). Yippi!

Pluggdag

Skolan startade kl 8 men duktig som jag är va jag 20 minuter tidig! Nu sitter jag på engelskalektionen och letar inspiration till min uppsats som försvann igår när jag satt och skrev den.. *suck*

Idag blir det en kort dag i skolan, har 3 lektioner och kl 11 kommer älsk förbi och hälsar på. Efter skolan åker Piff och Puff till EH för lite plugg och gott-gotti-gott-gott! Mysigt!

Lite senare ikväll ska jag spela träningsmatch mot Aspudden i liljeholmshallen kl 21.00. Palla?

Im a mess...

Ikväll trodde jag att jag förstört allt det vi hade. Jag var rädd och känslosam och ärlig. Och allt blev bara fel. Förlåt om jag ändrat ditt sätt att se på mig men om jag ska må bra så måste jag vara ärlig för att jag måste lära mig att inte bara tänka på andra utan mig själv också för en gångs skull.


Lack of pictures

Jag har nu kommit på att jag har alldeles för få bilder upplagda på bloggen, så nu framöver ska det bli bilder i de flesta inläggen!! Tihi, därför får ni en bild på älsk & jag<3


Granne-middag

Sitter hemma med höga ljud från vardagsrummet. Vad kan detta vara?! Jo, det är Anna & Axel som är här på middag! Vi har ätit och druckit gott med Annas sallad som "efterrätt" som man kan kan dissa ganska hårt då den smakade som ciggfimpar....

Imorse hade jag en usel morgon. Tänker inte gå in mer på det.

Sjuk som jag lyckats bli gick jag hem från skolan vid halv 10 och somnade nästan direkt av huvudvärk. Vaknade av att min telefon ringde var tredje sekund. Lyfte luren tre gånger och mammas röst hördes från andra sidan tråden(på mobilen?) de två första gångerna och älsklingen den tredje. Fick lite "krya på dig" hälsningar och sms under dagen också.
Pga sjukdom blev det inget öppet hus för mig idag. Tar igen det nästa gång eftersom jag var högst eftertraktad den här gång.

Jaja, nu ska jag vara social ett tag då jag inte träffat dessa människor på ett tag. Ciao ciao<3

Skola

3orna kommer tillbaka till skolan idag efter deras APU, woho!

Har info&layout nu och jag är helt klar, läraren ska bara kolla om min motivering behöver finslipas lite.

Idag har jag blivit lovad av älsklingen att han ska bjuda mig på lunch på orion. Mysigt värre! Senare, kl 13.00, ska jag tillbaka till skolan för att vara med på JENSENs webforum med Gustav. Ser fram emot vad vi kommer få göra.  Ännu senare, kl 14.00, har vi gympa i sjöstadshallen? tror jag, får antagligen veta det på pmf sen.

Kl 20.00-22.00 ska jag ner till sjöängen för att springa därifrån runt örby, stureby och liseberg och sen in igen till fysträningen.

Imorgon ska jag stå på öppet hus! Fett kul! Joss ska stå samtidigt som mig och älskling kommer också stå. 18.00-20.00 kommer vi stå där så det är bara att komma fram och ställa frågor!


Ännu en vecka är slut..

Söndag. Världens skönaste dag då man inte behöver göra någonting viktigt alls! Själv ska jag snart börja klä på mig och sen åka in till Stadion där min käresta möter upp mig för en promenad längst karlavägen? Vi ska iaf titta på mina underbara repriser idag som börjar 13,25 och slutar 20,00. Kommer komma därifrån med fyrkantiga ögon. Jaja, sen måste jag hem och packa ner mina kläder till gympan imorn och sen ska jag sova.

Igår, btw, träffade jag Sunshine! Har inte träffat henna på åratal! Usch, så kan det inte fortsätta, så vi bestämde oss för att träffas nu i veckan för att fika. Mys! I alla fall, vi drog runt lite igårkväll men hamnade hemma hos mig med min bror och hans kompisar. Mycket trevligt eftersom jag fick spela guitar hero! Äger på det!

Jaja, måste ge lite cred till Oscar som faktiskt försökte han också, på att både sjunga och spela gitarr.

Nu ska jag klä på mig och dra in till stan, hörs senare ikväll. Ciao ciao!

Piff och Puff är på gång!

Efter skolan igår drog vi hem till mig där pastasalladstillbehören väntade. Slängde ihop de i största skålen vi hittade och hällde över på tallrikarna. Mumsigt!

Efter det skulle det bli efterrätt men hade ingen! Tog då en promenad ner till torget för att slösa lite pengar. Kom ut därifrån med 400 g choklad, 4 bananer och ett glasspaket.
På vägen hem gick vi förbi grannen för att plocka upp singstar och en film. Kom hem och värmde bananerna. Började sjunga också men vi tröttnade ganska snabbt. Gick över till Tekken istället där Puff fick sin revanch från att jag ägde henne i singstar.
Ännu senare satte vi oss ner vid bordet, tog fram Risk och började spela intensivt. Tröttnade och hamnade i sängen med en Coyote Ugly. Somnade under den.

Idag vaknade vi, åt brunch och dansade runt till hög musik medans vi fixade oss. Väl vid skolan gick vi direkt till Time för något att dricka. Blev en festis och tuggummi för min del(som jag nu har en årsförbrukning av!).

Slutar 5 idag då jag åker direkt hem till älskling och lämnar lite kuckelimuck-medicin. Stannar inte länge eftersom jag ska möta upp mamma för att handla. Blir en mysig hemmakväll med mamma och middag.

Skriver kanske lite senare också, pusspuss! 


Brev

Hur skulle ditt avskedsbrev se ut?

Hej mamma & pappa.Jag vet inte hur jag ska säga det här men jag är så otroligt kär. Hela livet handlar om att göra en film. När jag andades insåg jag att min oskuld är borta. Därför skickar jag min ring. Hoppas du får en kärleksfull familj. Strypningar Annie

VAD HAR DU FÖR UNDERKLÄDER PÅ DEJ ?
 rosa- mamma
svarta- pappa
vita- älskling
oranga- morfar
lila- mormor
blåa- syrran
gula-brosan
gröna- svikare
röda- farmor
bruna- farfar
annat- gubben lilla
 
VILKEN DRICKA ÄR BÄST ?
mjölk- jag är gravid
läsk- ja orkar inte mer
vin- jag är lesbisk
öl- jag är inte smart
vatten-jag är aldrig din mer
saft- jag är över 48
oboy- jag är en utomjording
annat- jag är så otroligt kär

VILKEN MAT ÄR BÄST ?
tacos- göra en film
resturang- göra något meningsfullt
pannkakor- göra en skyltdocka med barn
gröt- göra dej besviken
pasta- göra allt för dej
kött- göra en tv-show
annat- göra massa godis

VILKET HUMÖR ÄR DU PÅ NU ?
inget - spydde
glad- andades
ledsen- cyklade
besviken- jodlade
arg- arbetade
orolig- gungade
sur- älskade
upphetsad- sjöng
annat- klättrade

VILKEN FÄRG HAR DU PÅ DIN TRÖJA ?
Blå- min mamma är brunett/blondin
vit- min oskuld är borta
svart- mina ögonfransar är onormalt korta
lila- min fisk är död
brun- mina drömmar är svikna
rosa- min granne är med i bolibompa
grön- mina tankar finns inte mer
gul- min ubåt har inget namn
röd- mina rosor är vissna
orange- min klass är CP
annat- mina känslor är borta

VAD BÖRJAR DITT NAMN PÅ ?
a/b- min ring
c/d- mina känslor
e/f- mina drömmar
g/h- min oskuld
i/j- min cykel
k/l- min katt
m/n- mina tankar
o/p- min tandvärk
q/r- mina barnbarn
s/t- min huggorm
u/v- min mobiltelefon
w/x/y- mina hormoner
z/å- min stereo
ä/ö- mina ostron

VILKET NUMMER ÄR BÄST ?
1- bra jul
2- tjej du förtjänar
3- 12 växlad cykel
4- tandvärk från mej
5- otrevlig påsk
6- groda som heter dante
7- jävla piss sommar
8- kille som är bög
9- kompis som behöver dig
10- kram
11- utomjordisk attack
12- kärleks full familj
annat- underbar helg

VAD HAR DU FÖR FÄRG I DITT RUM ?
vitt- din
brunt- pussar
svart- kramar
lila- strypningar
grönt- kräkningar
gult- M.V.H
rosa- hångel
orange- hatningar
annat- kärleksfulla

Fredag

Sitter i skolan på min lunchrast och tänkte vara lite duktig och plugga. Kanske blir så eftersom att jag behöver hjälp från Berra.

Igår hjälpte Axel mig att plugga och jag blev klar, skickade in och får snart feedback på den.

Idag har jag och Emma varit hos L'oreal och Emma blev klippt av någon Umeåbo. Själv skulle man dit imorn men jag dissar det, ska åka Ålandsbåten istället! Pappa och hans karatekompisar, Filipe och Sofie och hennes kompis och jag och Axel, kommer bli så jäkla kul!
Kommer hem imorgon vid 3-4 någonting skulle jag tro.

Jaja, hoppas du läser mamma, isåfall vill jag säga att jag älskar dig och kommer sakna dig tills imorgon!<3<3

Hänt under veckan

Sitter nu på torsdagsförmiddagen på en info&layout lektion. Dagen har än så länge varit lugn.

Igår va dagen lite hektisk. Hade prov i småföretagande som gick sådär, "prov" i matte som gick hyfsat och coachtid där jag fick veta att jag skulle pratat betyg med min coach i tisdags. Oops! Jaja, vad har man annars utvecklingssamtal till? Efter skolan blev det lunch på Svea med en vesuvio på bordet. *tjockis*. En gravidmage senare tog Emma och jag tåget till Tumba och hem till Emma. Hon packade ner lite skolböcker, dator och kläder, natten skulle ju spenderas hos mig. Åkte därifrån till mig för lite fixande av håret och sen vidare till Drottninggatan 71c, Loréals kontor. Uttagningen började klockan 18.00 och vi var där 17.45. En väntan påbörjades och höll ut ungefär 1 h 30 min för att sen bli fotad och gå hem.

Kom hem och började plugga på Pmf A med musik i bakgrunden. Pluggandet gick sådär men det va bättre än ingenting. Emmas mage började kurra och vi ställde oss i köket för att laga middag, tacos! Vid halv 1 var vi klara och hamnade i mammas säng med film och varma täcken. Halv 2 stängde vi av för att sova.

Idag stannar jag lite extra länge i skolan för att fixa lite med utseendet och lite smått och gott och sen blir det lunch någonstans, kanske subway? Hmm...
Jaja, efter det bär det av till Älvsjömässan där Josefin och jag ska se strålande ut medans vi ska råda alla 93:or att börja på den bästa skolan i hela Sverige..*trummvirvel*..JENSEN! Wiho!! Jah... Kom och kolla in vår enorma monter i alla fall!

Måndag, igen...

Sitter i skolan på pmf och jag har precis gjort klart datorkunskaps läxan, byte av lektioner men skitsamma, ska fortsätta med rätt lektion nu.(snart)

Lite uppdatering från helgen:
Fredagen spenderades med Sunshine och några snubbar som va lite för pinsamma för att vara med en längre tid. Gick på bio, Quantom of Solace, men såg bara halva eftersom idioterna skämde ut oss genom att prata i telefon och dricka öl.

Lördagen blev en mysig kväll med god, hemlagad mat och disney filmer. Filipe satt med sin tjej och jag med Axel. Mycket trevligt!

En övernattning senare blev det söndag och reprisernas dag! Filipe och Sophie försvann och lämnade mamma, Axel och mig kvar i soffan med snacks och filtar.

Idag har jag träning nere på sjöängen som vanligt, 20.00-22.00, fys..

Jaja, efter skolan ska Emma, Linnea, Nicole och jag till EH för en dryck och lite plugg.

Fredag

Sitter på datorkunskapen, har inte börjat än men ska väl få lite info snart.

Idag ska jag träffa Dea förhoppningsvis och dra till skogen och se om det händer något kul.

Imorgon är det ändrade planer! Istället för sleep-over hos mig så blir det hemlagad middag hos Axel och bowling efteråt. Ser fram emot att få träffa älsk!

På söndag blir det såklart repriser med mamma, får se om A kommer över också.

Jaja, vi hörs väl under dagen, cya!

<3

Det är nu officiellt,                           Annie<3Axel                                , underbart!!



Skola

Sitter i skolan på info&layout lektionen. Ska göra ett CD-omslag som inte blir så bra men det är gjort i alla fall. Idag ska jag bara hem och ta hand om mig själv, lång dusch och lite manikyr/pedikyr till någon bra film. Får se hur det blir med det.

Resten av veckan ser ut så här:
Fredag: Ut med Dea?
Lördag: Axel kanske sover över
Söndag: Repriser

Ring om det händer något kul, jag är på!

Lista

Är du kär just nu? Ja

Har du kysst någon idag? Nej, tyvärr

Har du kysst någon de senaste 30 dagarna?
Absolut

Har du ett förhållande? Yes box

Hur många har du varit tillsammans med?
Ett fåtal

När går gränsen vid otrohet?
Jag har min egen..

Har du varit otrogen och om ja, varför? Nej, ser inte meningen i det.

Har du sagt till en person att du var kär i henne/honom när du inte varit det?
Nej

Vem hade du senast ett förhållande med och varför tog det slut? Andreas, för att vi va omogna

Är du romantisk? Njaa, vet inte riktigt

Har du snott en kompis pojkvän/flickvän? Nej?

Är du svårflörtad? Självklart ;)

Har du gråtit framför någon du tyckt om någon gång?
Haha, i tittandet av titanic x)

Vad hette din första flickvän/pojkvän?
Tror det va joakim

Hur länge höll det? Lite av och på...

Har du någon gång slagit någon du tyckt om? På skoj

Har du lekt med någons känslor? Inte med flit

Har du haft sex med över 20 personer?
Nej

Hur länge höll ditt längsta förhållande? 4 månader

....och ditt kortaste? En vecka

Vill du vara singel eller ha ett förhållande?
Förhållande

Har du varit tillsammans med två samtidigt? Nej

Är du en bra pojk/flickvän?
Hoppas det

Vem sov du senast bredvid (av det motsatta könet)? Martin

Vem sa senast att han/hon tyckte om dig mer än som vän? Axel

Har du varit tillsammans med någon som du sen hade ett KK-förhållande med?
Nej

När fick du din första kyss?
Länge sen

Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? Runt 25

Har du någon gång velat ha ditt syskons pojkvän/flickvän?
Nej, är inte lesbisk

Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn på armen? Nej men kanske en symbol som jag förknippar med den personen

Vad gillar du för stil på tjejen/killen? Hans

Spontanitet

Hejsan!

Igår var det en seg dag i skolan, först va det katalogläsning för aspiranter och lärare som ska va med på gymnasiemässan och öppna hus, sen åt jag och Joss på Coffe house by george, sen tillbaka till skolan för 3 lektioner och sen hem. På vägen hem kommer ett sms upp på skärmen på min mobil: "Äta middag? Jag bjuder!" Axel kände för att vara spontan och det blev en mysig middag på Ciao Ciao med levande ljus och god mat! Vidare hem till honom för att se Ugly betty på tv (typ).

Väl hemma somnade jag i Filipes säng framför tv:n och lite senare drar jag mig upp för att sova resten av natten i min egen.

Idag är en ganska chill dag i skolan där vi bara har mental träning, praktisk marknadsföring och datorkunskap. Efter skolan ska jag hem och äta och sen ner på träning. Efter träningen ska jag nog förbi Anna en sväng där mamma ska äta middag. Sen ska jag sova!!

Love is in the air

God kväll människor!

Kom hem från träningen för inte så länge sen, jobbig men kul som vanligt.

Efter en seg dag i skolan åkte jag och Joss till JENSEN Östra där vi hade aspirantutbildning. Intressant faktiskt. Träffade ju A där också vilket alltid är mysigt.

Appropå min titel till blogg inlägget kan jag bara säga: Underbart!

Godnatt<3

Back in the game

God eftermiddag alla glada läsare!

Nu har skolan börjat igen efter ett skönt och välbehövt höstlov. Själv låg jag vid polen med en drink i handen och solade i det härliga(?) Egypten! Det jag kan säga är: jag längtade inte tillbaka till kalla Sverige...

Idag ska jag och Joss iväg till JENSEN Östra där JENSEN har aspirantutbildningen. Det är för de som känner för att representera JENSEN Gymnasium på t.ex. gymnasiemässan och på öppna hus. Jag är som gjord för det! Haha!

Kommer hem runt halv 8-8 och då måste jag slänga av mig kläderna för att sen ta på mig fotbollsoutfiten och springa ner till träningen. Kommer hem efter den vilket är runt 22.30. *suck*

Jaja, nu slutar lektionen så jag ska dra vidare, hörs ikväll!

RSS 2.0