Natten smyger sig på och jag längtar till ljuset

Yaloo!

Sitter i mörkret med datorskärmen som är det enda som lyser upp det lilla trånga rummet som min bror fyllt med hans "skräp".

Kvällen lider mot sitt slut men ett tag till sitter jag uppe med den kära datorn som får alla mina hjärnceller att försvinna.(vilka?)

Tänkte kanske ta och byta dator för att lägga in bilder från julen men är inte överdrivet taggat på det måste jag säga... Kanske blir så ändå, om jag inte lyckas somna (vilket vore typiskt) och vakna upp mitt i natten för att det är för kallt i mitt rum för att jag ställde upp fönstret för att det var för varmt. Jag i ett nötskal.

Nej, nu ska jag se till att leta upp någon bra film att ladda ner och leta lite efter min nyårsklänning, om jag nu inte kör på min coolingstil i år, får se! Ciao

Julen är över men taggar till för nyår!

Goddag allesammans! Har ni haft en bra jul?

Det har iaf jag som har fått massor av små, men nödvändiga, presenter. Det roligaste i år var faktiskt inte att få presenter, otroligt nog, utan det var att ge bort de. Att se deras miner när de öppnar presenten som jag slagit in eller när de hittat presenten som jag gömt. Ja, är grymt nöjd med alla julklappar jag gett bort!

Hela julen har spenderats på landet nere hos mormor och morfar, ute i skogen där man kan gå ut och lyssna på tystnaden och bara varva ner från storstaden och dess hektiska liv. Idag åker vi hem och det är massor som ska fixas:
-fylla på kylskåpet
-städa rummet
-handla lite på mellandagsrean

Det finns några fler saker som ska göras men det är ointressant för er läsare, hehe.

Nu ska jag börja göra mig i ordning för att åka hem, packa och lite sånt, och så hörs vi lite senare. Kanske lägger upp ett foto eller två från julafton också ;). Byebye!

Jullov, då kommer sjuklingen fram...

Goddag alla glada julälskande människor!

Sitter nu efter liten frukost framför datorn i mjukiskläderna och har näsdukarna med mig. Jag har gått och blivit sjuk förmodligen men det stoppar mig inte från att dra ut! Min käre vän S kommer hit sen och bakar kakor med mig som min mamma sa till mig på ett snällt men bestämt sätt att göra. Inte överdrivet taggad men det ska bli gjort!

Ska förhoppningsvis ta mig till liljeholmen för lite nyårsshopping då jag är klar med allt inför julen så ställer jag in mig på nästa roliga afton. Smycken och förhoppningsvis ett klädesplagg, får se hur långt pengarna räcker. Får ju påfyllning efter jul så Hakuna Matata på den!

Nu ska jag ta en varm dusch för att pigga upp mig själv och sen drar min dag igång, peace!


Skolan är...

...tidig. Historialektionen började 8 och dagen fortsätter med näthandel, engelska och dans? Våra kära (korkade) lärare har bestämt sig för att sätta in en juldans i våra kriterier så idag ska vi dansa i sjöstadshallen kl 14-15...*suck*

Imorgon ska jag förhoppningsvis åka och köpa de sista julklapparna och jag får sällskap av Sattawat, trevligt!

Nu ska jag på PP och sen blir det en liten diskussion om Kambodja och orsakerna till folkmordet.

Byebye!

Funkar inte...

Okej, jag har kommit fram till att jag nog aldrig kommer bli tillräckligt intresserad av bloggar så att jag kommer skriva varje dag i den här... Men bara för att jag inte har något annat att göra just nu så får det väl bli lite av det som hänt på senaste tiden ;)

Jag har varit i Sydafrika, vilket ni redan vet, och det var jättehärligt och jättehemskt.
Jag går i skolan som vanligt och jag har sjukt mycket att göra just nu men jag kämpar!
Jag har otroligt fina vänner som jag umgås med varje dag vilket gör min tillvaro liiite bättre.
Jag träffar nya människor hela tiden, vilket alltid är roligt!
Jag träffar gamla vänner vilket också är väldigt roligt.

Ja, jag vet inte riktigt vad som ska fram men det där var en lite hemlighetsfull uppdatering kände jag.. Aja, det ska förhoppningsvis förbättras då jag har lite planer på att börja skriva igen. Hmm, får se om jag lyckas den här gången, brukar hålla i 2-3 dagar eller något sånt.

Nu ska jag skicka in min uppsats som jag har skrivit klart, ciao!


Pumba! :D

RSS 2.0