"Vad är det som händer?" (sägs svagt med kisande ögon)

Godmorgon alla glada läsare!
Det har varit underbart väder under hela helgen men jag tror ingen har undgått att se det, eller? Jag har iaf haft en riktigt bra helg:
Fredags
Va på middag hos Josefin som fyllde år nu i veckan. Vi hade jättetrevligt med god mat och mycket snack. Träffade massa nya människor vilket alltid är kul! Synd bara att jag som bajare träffade alla i solna....

Lördag
Tog en lugn hemma dag med sol på balkongen och en promenad runt i området. Hamnade hemma i soffan med mamma tillslut.

Söndag
Idag ska jag sola galet, försöka att komma in till stan för en fika kanske? Annars så ikväll har jag träning som vanligt, får se hur många som kommer.



Hoppas ni har haft en lika bra helg som jag!

You know it's me!

Har haft mina två första lektioner och jag har varit riktigt duktig! (på den andra lektionen iaf)
Ska kanske ut och springa senare med laget eller så åker jag till gymmet och springer där.. hmm, springa ute i regnet med laget eller springa inomhus på gymmet där det är behaglig värme? Klurigt..

Imorgon hoppas vi på fint väder för att *****! Mohaha, håll en tumme för att det blir fint även fast ni inte vet vad som händer!


Now I shall go off the computer and live my life, suckers!!

Födelsedagsshopping!

Kom nyss hem från skolan/shopping och jag köpte en present till en nyfirad vän, hmm vem kan det vara? Det får ni se nästa vecka!

Har hunnit ringa min arbetsgivare också och jag ska dit och skriva kontrakt på måndag, längtar som fan tills jag får börja det ska bli sjukt kul!

Ikväll finns ingenting planerat men jag hade gärna velat träffa ***** men det går inte... Går kanske ner ock hyr en film och köper chips? Får se, ska upp tidigt imorgon.


Spännande!

Skola i 2 timmar

Godmorgon kära läsare!
Har varit uppe i ungeför en timme och ska ta bussen som går 09.32, börjar 10.10. Skönt att få n sovmorgon mitt i en tidig vecka..

Idag ska jag till skolan för en lektion, redovisning, och sen ska jag dra med någon in till stan för att köpa lite grejer till min telefon och sen ska jag hem och får sällskap till en film?

Jag idag

You are sixteen, going on seventeen

Måndag, snart fredag!

Skola till 15.15 och sen direkt hem för att sälja moppen och sen ska jag kanske till gymmet... eller en filt på gräsmattan? Men då måste jag ju nästan ha sällskap så we'll see about that!

Tisdag
Skola 8.00-16.00, träning.

Onsdag
Skola 9.05-12.10, shopping!

Får se hur resten av veckan artar sig men helgen är planerad och det kommer bli så grymt roligt!!Måste passa på att ge min käre vän Puh en tribute på hennes dag: Grattis älskade vän!!

Söndagarna börjar bli en tradition...

Firade Axel Ph idag kl 3 men jag var tvungen att springa hem lite tidigare än alla andra av viktiga anledningar, haha. Blev att springa ner till träningen sen också som inspirerade mig till att börja springa på gymmet oftare eftersom att jag har säämst kondition som alltså ska påbättras! Nu jä**ar ska det springas!

Imorgon börjar jag tidigt och sen blir det till att skynda mig hem för lite bussiness och sen förhoppningsvis ett möte på mitt kontor. Funderar på att dra till gymmet en snabbis sen om jag inte har allt för mycket träningsvärk.

En uppdatering om hur min vecka kommer se ut kommer kanske imorgon, får se om jag orkar. Nu säger jag iaf godnatt alla fans och så hörs vi imorgon när jag får pengar på mobilen!!

Gottigheter

Yo guys!
Ligger i min säng efter att tittat på massa gamla filmer bla "Sound of music" och "Fantomen på operan". Uuurbra filmer! Under en av filmerna blev det lite onyttig middag (pizza) men det försvinner imorn på träningen!

Den här långhelgen har bjudit på mycket men samtidigt har den varit hyfsat lugn, det behövs fler sådana helger tycker jag! Jaja, man får väl nöja sig med det man har... Nu ska jag iaf skriva lite på min analys som ska in imorn och så får vi se om jag skickar in den nu eller imorgon efter en granskning. Nu säger jag godnatt och hoppas att alla får en underbar dag imorgon!

How should we handle this?

Nu känner jag att det var grymt länge sen jag skrev men jag har liksom haft en liten torka på den punkten just nu. Men som för att börja igen så kan jag berätta om min dag igår.

Åkte bil med pappa större delen av dagen och kvällen spenderades i vällingby med okända människor men några kände jag som Erik och Joel t.ex. Kom halvvägs hem innan jag somnade i en varm säng. Kom hem runt 9 imorse och har haft tvättstugan sen dess som Filipe fuckade upp helt...

Idag stannar jag nog hemma tror jag, behöver plugga lite och sen är jag trött eftersom att jag inte sovit ordentligt inatt. Fast om något roligt dyker upp så kanske jag kan överväga att gå ut, haha.


Too bad for you, i'm leaving

Skolan har börjat och jag är fortfarande sjuk... Har ingen ork till att göra någonting.. och huvudvärk har jag också! Nej, nu ska jag inte klaga, det är det enda jag gör nu för tiden känns det som.

Helgen spenderades med Dea vilket är kul eftersom att vi nästan aldrig träffas längre. Tråkigare var ju festerna vi va på... Maria och gräsmattan va populära ställen att sova på.

Svek är nog det som gör ondast att bli utsatt av och speciellt när det kommer från en kompis som man trodde man kände. Ett snack om det här skulle passa bra nu men du kan ju inte snacka om såna här grejer utan att ljuga.. Trött man blir på det här.

Barnens ö here I come!

Vaknade upp efter en lång natt och fixade mig för att åka på intervju. Kom dit, snackade lite och en timme senare fick jag samtal om att jag fått jobbet. Otroligt underbar känsla! Så nu har jag ett sommarjobb, äntligen. Ska försöka tjäna lite extra vid sidan om också men vi får se hur det blir.

Ikväll vill jag ut, ordentligt! Fick en hemmatid igår eftersom att jag skulle på intervju men imorn har jag ju faktiskt inget planerat så jag vill ut. Ska försöka dra med någon rolig ut på party och bara leva livet!


"Bantningspiller som verkligen funkar!"

Sista lektionen för dagen och min "partner" skriver nationella så jag är ganska omotiverad... Somnade under dagen för att mitt huvud sprängdes och jag mådde sjukt dåligt. Måste skriva här istället för att klaga i skolan för att jag har gjort det tillräckligt, haha.

Blir en snabb lunch på subway och sen vidare runt i affärer för att leta efter sommarklänningen som jag ska ha på studentmottagningar och lite sånt, mycket som händer under kommande månad. Ska ju åka flak snart också ;)

Nu ska jag fortsätta med min pp och sen ska jag äta lunch!

Presenter

Gud, jag har helt glömt bort att jag har en blogg! Haha, aja. Nu tänkte jag lägga upp lite bilder på det jag fått när jag fyllt år, enjoy!


Från släktingarna


Från mamma och bror

12 maj, imorgon, gratta mig!

IMORGON FYLLER JAG ÅR, GLÖM INTE DET!

Firade min födelsedag med släkten igår och fick några fina presenter, bilder kommer sen.
Imorgon fyller jag år och firar med klassen på FÖ-kvällen som är en kväll för mitt program. Kan bli ganska segt men vi ska göra det bästa av det!
Senare i helgen firar jag förmodligen ordentligt, får se hur det blir men jag hoppas att jag kan bli firad på nåt sätt.


Hemmahelg

Kvällen igår va hyfsat lugn, stannade hemma med Axel bredvid mig och tittade på en film. Han drog hem efter den och då blev det till att "plugga"=läsa en bok som ska vara utläst på måndag. Somnade efter 2 sidor... sjukt trött!

Ikväll blir det antingen att gå ut om ett litet tag eller bara stanna hemma med mami och hennes kompis. Måste kanske ladda upp inför imorgon när släkten kommer?

PP = bilder

Kom hem för ett litet tag sen från skolan. Skrev prov sista lektionen och det gick ju hyfsat bra, med tanke på att jag fick reda på att jag skulle skriva det, igår. Vi gick på pp också och eftersom att jag hade med mig kameran så blev det en massa bilder.

Joss posar som vanligt :)


Carter är på g men Simon fattar inte riktigt läget...


Innan skolan blev det en tripp runt i stan för att leta efter mina skor och en klänning till min födelsedag och jag köpte skorna men ingen klänning än. Ska se till att fixa det tills nästa helg!



Ikväll blir det utgång med mitt gamla crew vilket känns ganska bra. Får se hur det går men det ska bli kul.

Börjar 14.15...tacobar!

Skoldagen igår gick ju hyfsat snabbt. Hade en lektion och sen nationella som tog de 2 sista lektionerna. Åkte därifrån till bowlinghallen för att ge shoulder mat och sen skyndade jag mig till matchen och kom ner och började med uppvärmningen direkt. Spelade 3-3 mot enskede.
Blev en tripp till vårdcentralen innan skolan också för att ta ett blodprov men blev 4!! Omg va ont det gjorde!
Blev en belöning att äta lunch i solen med Joss och Axel.

Idag gick jag upp vid 10 för att jag ska åka in till stan med Joss, ska shoppishoppi idag. Woho! Har hittat ett par skor jag vill ha och sen vill jag hitta en klänning också. Önska mig lycka till!

Completly unnecessary...

Besöket hos läkaren tog lång tid men det var välbehövt och ska tillbaka imorgon innan skolan. Snackade en massa, vilket var lite jobbigt, men det gick ganska bra iaf.

Kom hem till den fina överraskningen att jag fått brev, vilket jag aldrig får! Obeskrivlig känsla... Öppnade brevet och ett leende spridde sig över mitt ansikte, jag har fått sommarjobb! Woho!! Jag har verkligen längtat efter att få höra något om det och nu så stod jag och tittade på texten "Du har blivit erbjuden sommarjobb". Wunderful.

Idag ska jag slappa till tusen och finslipa min önskelista lite grann och skicka iväg den. Ska försöka plugga lite också och skriva ihop en redovisning, 2 min lång, tills om 2 veckor men det borde ju lösa sig. Ska läsa lite i min bok också som ska vara klarläst på måndag... Men först ska jag laga mat!



The reason for my behaviour is because I love you
and I want to be with you.
I don't want to sabotage any of your dreams,
I just want to be next to you.
And the way I see it, you don't want me there
so i'll back off, i'll leave you alone
just remember:
I tried.



Sommaren va ju på väg.. vad hände?

Sitter i köket och har precis ätit lite thaimat som Filipe, Christian, Sattawat och jag var och hämtade i Skogås. Underbart gott, eller vad säger ni?

Skolan va sjuk idag... Alla kaosade på lektionerna och vi hade en lektion i allrummet för att två utslängda personer vägrade gå ut ur klassrummet så vår lärare bestämde sig för att ta med resten av klassen ut istället... Att man inte bara kan ta sitt straff för att man har betett sig på ett dumt sätt är ju bara korkat.

Kvällen bjuder på en träning i det kalla vädret men ska man ligga på topp så måste man ju träna också (hö-hö) Så 20.30-22.00 ska jag lattja lite med bollen och sen ska jag hem och sova. Börjar inte fören kl. 12.20 imorgon men jag har en läkartid inbokad så blir nog ingen första lektion imorgon, får se hur det blir. Lite läskigt att gå till läkaren enligt mig... Hatar att sitta och bli granskad av någon person som man inte känner.

Jaja, nu ska jag joina de små pojkarna och spela Mario, ciaociao!

RSS 2.0