Representant

Hallå trogna läsare!
Idag var jag i skolan från 8.00-13.30. Hade programråd idag. Det är som mitt programs elevråd, vi hjälper till att förändra programmet ifall det behövs och massa sånt. Mycket roligt!

Sitter hemma nu och ska egentligen städa mitt rum men jag tröttnade och nu lagar jag mat.. Idag skulle jag träffa Tedde men hinner inte det eftersom jag ska städa och sånt..

Nu ska jag fortsätta laga mat, puss!

Ingen lektion

Och där förstördes lektionen!

Någon i klassen snodde lärarens penna och hon flippar! Hon stänger av allas datorer och sitter i tio minuter och väntar på att den personen ska lämna fram pennan. Så otroligt barnsligt gjort av den som snott den... Förstöra en hel lektion för hela klassen över EN penna!

Godmorgon

Sitter på info&layout och ska skriva en motivation till logon vi gjorde.. Fattar ingenting! Får väl sträcka upp handen och fråga.
Idag kanske jag ska åka och sola med Emma eller åka till stan och shoppa med Dea.

Btw, jag har träningsvärk efter utdelande av östberga-bladet och jag måste säga: Det är det tråkigaste en människa kan göra.

Stan

Godmorgon!

Igår var jag med camilla, vi satt först här hemma och åkte senare till fryshuset. Vi åkte snabbt därifrån med två uppraggade killar(a) (mattias och tedde från klassen, men ändå) Åkte hem till Tedde som var ensam hemma. Där satt vi till halv två ungefär då vi åkte hem.

Idag ska jag in till stan med Dea! Jag har inte träffat henne på jättelänge :O Vi ska köpa lite grejer och sen ska jag tvinga henne att fika med mig medans jag väntar på att Axel ska bli klar och möta upp mig så att jag kan köpa biljetter till vår insparksfest vi har på Jensen. Mycket roligt!

Q-lan

Hallojsan!

Sitter hemma hos Joss och väntar på att hennes syster ska laga mat. Tacos, m u m s ! Senare ska vi ner till Q-lan, en ungdomsgård här i bergshammra, och träffa lite folk. Ännu senare ska jag tillbaka hemåt och träffa människor från stureby och kanske fixa lite förfriskningar.

Hörs kanske senare! <3

Äntligen!

Sitter i skolan på info&layout lektionen och min logga är helt klar! Sitter i väntan på att läraren ska komma och godkänna den.

Idag på morgonen gjorde jag mina efterlängtade naglar! Blev inte särskilt bra med tanke på att de som gjorde naglarna var lärlingar som hade prov nästa vecka så jag var liksom en provdocka om man kan uttrycka det så. Naglarna funkar faktiskt tills vidare.

I skolan

Sitter i skolan på datorkunskap och ska göra någon uppgift men vår lärare ligger lite efter i utvecklingen så han har inte förklarat vad vi ska göra och när vi frågar får man bara dumma svar..

Jaja, idag ska jag in till stan och träffa mamma, bror, mormor och morfar för att äta och senare ska vi gå på teater. Lite segt men jag vet ju inte vad det är så jag kan ju inte mobba det redan innan.

Igår spelade vi match och det va så jävla kul! Herregud, vi spelade sjukt bra och vi hade roligare än andra matcher.

Sen dag

Godmorgon!

Springer runt lite hemma, börjar stressa nu eftersom min buss går 52 och den måste jag med... Har tre lektioner idag, små företagande, samhällskunskap och matte, alla lika tråkiga.. Ingen i klassen orkade åka in och äta idag så alla åt hemma förutom lilla jag, som btw är sjukt hungrig! Måste hitta nåt att äta.

Jaja, nu ska jag göra klart det sista och sen ska jag springa! byebye<3

Ursäkta?

Jag måste bara skriva ner det här:

"Du kommer inte bli ansiktsmodell?"

Vem fan är det som skriver såna kommentarer? Och dessutom inte vågar stå för vem det är utan skickar de anonymt! Jag måpste bara säga att det är så fegt att skicka kommentarer utan att skriva sitt namn på den, att inte våga stå för det man säger.. Så den som skrev det där tycker jag mycket väl kan göra sig till känna! Det är inte mer än rätt att jag ska få en förklaring.

Och i fortsättningen, alla som skriver kommentarer kan ju skriva namn för att annars är det helt värdelöst att skriva någnoting...

Plugga...

Hallå alla glada!

Efter skolan åkte jag och emma till medis för att sola, mycket skönt! Kom hem och åt och duschade och satte mig sen vid datorn som jag strax ska slita mig ifrån för att jag måste plugga.

Lördagen var mycket lyckad, bara så att alla vet! Jag hade match och åkte hem och sprang runt här hemma som en galen kossa för att hinna till Axel i tid. Kom en halv timme försent.. Men jag och min bror mötte upp Christian vid tunnelbanan och gick upp till Axel. Där möts vi av mousserande(?) vin och ett tal från Axel. Efter lite snack går vi ner och sätter oss på Vapiano, en restaurang som ligger nere vid Park. Åt gott och trevligt prat. Lite för mycket slängda blickar till tjejerna vid bordet i hörnet, right killar?
På vägen hem till Axel igen får jag ett samtal av Tedde som kände att han behövde snacka. Gick inte så bra med Axel skrikandes i bakgrunden.. Menmen, ringde när jag kom hem istället.
Väl uppe hos Axel blev det poker. Jag vann såklart!! (Christian, Filipe och Axel, ni är dåliga) (a)

Hemma

Godmorgon för er sömntutor!
Vaknade vid elva eller något sånt då Tedde ringde. Vi kanske ska träffas senare idag men vi får se för att min mormor och moster är här på besök. Ska se om jag kan lyckas att berätta för mormor att jag har piercat mig.. Kommer nog bli svårt eftersom hon är likadan som min mamma, gör alla små problem JÄTTE stora! *suck* säger jag bara...

Ska tvätta idag också, ska ner dit om en timme eller nåt. Egentligen har jag bara lust att ligga hemma idag med mina repriser och en kartong med glass. Mums<3 Ska bara pallra mig ner till konsum och köpa det också.

Jaja, skriver lite senare! kisses<3


"Ett stenkast från Stureplan"

Sitter hos Axel nu efter middag på Vapiano. Asså, jag måste säga att det är helt värdelöst att äta middag med tre killar. Det är bara "åh, kolla tjejen!"  Haha, ingen uppmärksamhet här inte.. Men det va trevligt när det bara fanns fula tjejer i närheten, haha!

Nu ska jag gå och spela poker! Byebye<3<3

The day with a big D

Godmorgon trogna läsare!
Igår va en...seg dag. Skolan var väl okej men efteråt så sket sig allting... Jag gick runt på ringen och tittade i affärer efter en grön klänning till Christian som kommer med Axel och möter upp mig när de slutar. Jag trodde de slutade 4 men de slutade 5 så då åkte jag med Tedde till hans jobb istället. Axel, Filipe och Christian slutar och kommer dit. De får j***a ryck och blir asdryga. Jag säger att de lika gärna kan dra och det gör de. Så började min kväll...
Senare ringer Dea och säger att jag ska följa med henne och träffa några från hennes klass. Vi åker dit och sitter på ett berg i nån timme. Åker senare vidare med några helt andra till södra station på en hemmafest. Ganska seg så vi drar till hammarby sjöstad där det inte va så roligt heller. Jag åker därifrån och blir upphämtad av min käre bror. Väl hemma blir jag utskälld av mamma och hennes kompisar att jag inte skickar in mina fjortisbilder till nån modellagentur för att bli ansiktsmodell...

Jaja, idag har jag match. Samlas 13.45 i Örby och sen bär det av till täby där vi ska spela mot eriksdal tror jag. Matchen börjar 15.00 och sen ska jag hem och duscha och göra mig iordning till att åka och äta middag med Filipe, Christian och Axel. Ingenting jag ser fram emot så mycket med tanke på hur de kan vara men jag orkar inte bry mig och dessutom blir jag tvingad...

Trött

Sitter på datorkunskapen och fixar lite grejer. Har några uppgifter som det går bra med. Idag ska jag gå runt lite i stan och leta klänning. Efter ungefär en timme kommer Axel och Christian och möter upp mig för att klänningen är just till Christian. *höhö*

Igår va jag då hemma hos "Mr X" haha, lite hemskt namn men men.  Kollade på nån film som va bra och jag drog därifrån vid 7 eller nåt. Kom hem och somnade nästan direkt.

Hörs när jag kommer hem, pusspuss<3


Hemma hos Mr X

Hallå!
Sitter hemma hos min klasskompis Tedde och kollar igenom hans bilder, lite roligt eftersom han tycker att han är het. *tihi*

Åt lunch med mamma idag på subway, mums! Snackade med Joakim också och vi kanske ska träffas lite senare ikväll och kanske i helgen. Mycket trevligt!

Igår va jag, Tedde och Mathias inne i stan för att äta glass och sen skulle Matte klippa sig så vi följde snällt med och tittade på. Det blev mycket fint.

I helgen har jag bara planerat att träffa Axel, Christian och Filipe. Det ska bli trevligt med en kväll på stureplan. Hehe.

Ska vara lite social nu hade jag tänkt, byebye<3<3

Kul grej

A:  Gillar att festa
N: Du kan behålla hemligheter
N: Du kan behålla hemligheter
I: Helt underbar i sängen
E: Jättebra kyssare

A: gillar att festa
B: alla vill ha dig
C: riktigt barnslig
D: gillar att dansa loss
E: jättebra kyssare
F: bra personlighet och utseende
G: skiter i vad andra tycker
H: en gosig nallebjörn
I: helt underbar i sängen
J: alla avgudar dig
K: vild och galen
L: alla älskar dig
M: har dem vackraste ögonen
N: du kan behålla hemligheter
O: as sexig
P: populär bland alla
Q: mindre snygg
R: helt galen
S: lätt att bli kär i
T: omänksam och bryr sig
U: kung på att bara ta det lungt
V: alltid lika glad
W: otur i kärlek
X: inte alls duktig i skolan
Y: bästa pojk/flickvännen som finns
Z: alltid redo
Å: har dold talang
Ä: kan inte behålla hemligheter
Ö: ruskigt smart

Skön dag

Godmorgon alla glada!

Sitter på första lektionen i skolan, datorkunskap, och sen har vi caochtid med Mattson och senare praktisk marknadsföring sen slutar jag! Skönt eller vad? Ska kanske åka och sola sen med Dea och träning ikväll. Ska försöka komma dit men mitt knä mördar mig... Jaja, smärta är tillfälligt så jag klarar mig säkert.

Fick lite konstiga tankar igår pga dig. Jag vet att du säger att det inte är sant det jag tror men jag har fortfarande problem med att tro dig... Det du säger betyder och jag tar åt mig varenda ord, bara så du vet.

16 september

Hallå!
Sitter på samhällskunskapen och skriver en motion för utrikespolitiken... Jag är ett stort frågetecken just nu!

Idag ska jag kanske åka och hälsa på min gamla skola tror jag, vi får se om det blir så.
Imorn har jag träning också men tror inte jag kan gå för att mitt knä mördar mig...

Lördag<3

Engelska

Blev en tidigare uppdatering än efter matchen. Har man en dator måste man ju ta chansen!

Engelska med Henrik Karlsson som vikarie för Maria Trullsson som är bortrest. Vi håller på med en broschyr för resande till USA. Lite info om trevliga platser att besöka där skulle uppskattas!

Får skjuts till matchen av mami, skönt så att jag slipper stressa ihjäl mig.

Dea och Camillas roliga kväll kraschade! Någon fick inte gå ut och då blev det inget... Får se om vi hittar på något annat roligt istället, kan ju alltid hoppas liksom..

Jaja, nu ska jag fortsätta där jag slutade förra lektionen, ses!! <3

Lektion eller blogg?

Svårt val? Inte alls! Med tanke på att vår lärare har sprungit iväg så har jag lite tid.
Idag började jag 9.50 och slutar 17.00. Direkt då måste jag springa till tunnelbanan och ta den till globen då mamma ska skjutsa mig till gubbängen där jag ska spela match med 93orna. Trevligt, fast jag är lite trött men det kan ju alltid fixas!

Ikväll ska jag antagligen träffa Dea och Camilla, vi ska kanske ha lite kul saker för oss^^. Men vi hörs efter matchen om jag hinner innan jag ska ut. Pusspuss<3

Plupp

Sitter i skolan på info & layout och lär mig programmet illustrator. Slutar nu och börjar med engelsksan om typ tjugo minuter. Joss har skrivit massa pinsamma sms till random personer också menmen, det funkar ju också! Hörs när jag kommer hem, ska åka och sola idag! MMMMYYSSS!!

Skola

Sitter i skolan på datorkunskapen och väntar på att alla ska kunna logga in innan lektionen börjar. Idag ska jag kanske åka och sola men vi får se om jag hinner för att jag ska ju träna också. Spelar match med 93orna på fredag också i gubbängen. Klockan 17.30 börjar den och jag slutar klockan 17.00.... *suck*

P a n i k !!!!

Lucky number 18

Igår var en stor dag. Det var nämligen dagen då Axel Hallin fyllde år!! Han fyllde då 18 år och det firades utanför skolan med småprat och kramar, väldigt trevligt! Detta firande kommer även fortsätta på hans landställe nästnästa helg, 19-21 sep, med ännu mer småprat och kramar och förstås lite "förfriskningar"!

Info om Axel Hallin:
Han är då 18 år soch bor i en lägenhet "ett stenkast från stureplan" för att citera stjärnan själv. Han har 2 systrar och ett landställe i huddinge. Det ska säljas och ett nytt väntar. Han gillar att jaga och spela poker långt in på morgonen *glimten i ögat*. Han har två bästa kompisar, en råkar vara min kära broder, Filipe Skagerfält Vasconcelos. Den andre är ingen mindre än, Christian Grundel! Han är ca 3 meter lång och är inte särskilt trevlig men kan vara ödmjuk om så behagas. Filipe är en liten nörd med sina 1.78 cm och är fixerad av bilar, båtar och moppar, dvs allt med en motor i!
Axel är en väldigt snäll och social person som man alltid trivs att umgås med. Han har lite dålig humor men det får man jämna ut med sin egen. Han ler alltid och lyser alltid upp dagen. *en liten parantes -> * (om man heter som jag heter så får man kanske veta lite mer än vad andra får av sin brors bäste kompis)(tihi)

Puss på dig älskade stalker!!<3

Samhällskunskap

Sitter på lektionen och gör ingenting vilket vi gjort i typ 1h 30 min... Läraren sitter vid en grupp hela tiden och om man ropar om hjälp så får man till svar: "Strax!"

Idag ska jag typ inte göra nånting, skulle åka och sola men blir det imorgon istället. Då har jag också match hemma på Liseberg 19.15 mot hässelby tror jag.. Kanske lyckas att få spela topp också(a).

Träningn på onsdag och söndag på samma plan.

My bad..

Hallå människor!
Jag har helt glömt bort att jag har en blogg och därför har jag inte skrivit. Jag vet att det inte är så många som läser den men de som gör det gillar säkert inte att jag inte skriver.
Jaja, tänkte bara skriva lite om det senaste. Jag är på landet nu med Filipe och pappa, ska åka hem tidigt på måndag morgon. Jag har mest varit i skolan den här veckan och umgåts med kompisar. Saknar iof att träffa Dea.. Har inte träffat skitungen på åratal känns det som! Att verkligen chilla med henne är det bästa som finns!!

Sova eller skola?

Hallå!
Idag vaknade jag av att katten Cosmos kom inspringande i mitt rum och använde mig som studsmatta för att komma upp i fönstret. Smärta! Menmen, han försvinner idag iaf...
Även fast katten hade väckt mig lite tidigare än jag skulle så somnade jag om och försov mig. Kom iaf till skolan i tid till nästa lektion och mamma, om du läser det här, förlåt!
Frågade Joss om vad jag missade och fick en uppdatering...

Idag slutar jag vid 15.00 eller nåt för att jag har gympa.

Nu slutar jag, ses!

RSS 2.0