Helgen del 1

Fredagen spenderades hemma med Emma, hade trevligt men det kunde ju varit roligare om man säger då^^ Spelade kort typ hela kvällen...

Idag har vi varit iväg och ljusat. Det var mysigt men man såg ju ut som en präst eller nåt i de där rockarna x) Ska strax gå och duscha också för att sen blir det middag ikväll med herrskapet från Nacka(?), Tumba och Östermalm. Efter middagen blir det kortspel för hela slanten! Sovplatserna är nog de samma den här gången också.

Nej nu ska jag hoppa in i duschen, ciaociao!

The best night ever

Igår kväll blev en otroligt myysig kväll!

Middag på Texas burger(?) och senare ett cafébesök och bio. Benjamin Buttons otroliga liv va det som visades på bioduken. Otroligt bra film!! Jag råder alla att se den.

Blev en underbar kväll, tack älskade Axel<3

Mitt tåg går om en kvart, är hemma hos Axel, som tar mig till Slussen där jag ska möta Emma och äta på Subway. Efter skolan blir det att åka och handla ihop lite grejer tills ikväll och senare hem för att bara ta det lugnt. Tjejkväll med glass och filmer^^

Nej, nu måste jag klä på mig och springa ner till tuben. Ha en bra dag alla söta människor!

Mötet

Skolan idag gick hyfsat snabbt, 2 lektioner och slutade 15.20. Fick iof gå lite tidigare men ändå. Fick några härliga pussar av älskling under dagen också och det är alltid lika trevligt!

Tog bussen till tcentralen med Emma och Ashl där vi skildes åt för att Emma skulle möta en kompis, Ashl skulle köpa hörlurar och jag skulle träffa Linnea. Mötte upp henne på Muggen där vi satt och pratade i drygt en timme. Riktigt trevligt! Blir nog fler såna möten tror jag.

Åkte därifrån eftersom hon skulle på Oasis konsert, avundsjuk?

Kom hem för en halvtimme sen ungefär och väntar nu på mami som snart är hemma. Då ska vi åka och käka thaimat, mums!! Är så sjuukt hungrig så jag håller på att smälla av!

Sen blir det en tripp till Brahegatan där jag ska titta på film och sen sova över. Då kanske någon får en bra sömn för en gångs skull^^


Uppe med tuppen

Min vackra dag börjar med gymnastik på morgonen, ska sitta i 2 timmar och ha teori...*suck* Aja, kommer hem runt halv 6 tror jag eftersom jag slutar 5.

Imorgon ska jag antagligen sova hos Axel och på torsdag ska vi ut och äta och sen gå på bio.

Den här helgen kommer inte spenderas ute på olika fester eller liknande, nejnej, den här helgen blir en "ta-hand-om-mig-själv-helg". Emma kommer hit och sover hela helgen och sen kommer vi antagligen spela en massa poker så då måste ju grabbarna vara med också! Ska se om vi kan få hit några roliga människor^^

Idag är jag riktigt avundsjuk... Om 25 minuter ligger Emma på bordet under "De tuusen nålarna" och får en underbar kroppsmålning(tatuering). Gaah, jag vill också! Får se om jag lyckas skaffa en när jag blir 18. Och jag håller min del av löftet, hur gör du?
Ett fint A ska det bli isåfall.

Nej nu ska jag sätta på mig jackan och springa till bussen, ha en trevlig dag!

Seeg daag

Vaknade runt halv ett, låg och tittade på tv tills klockan blev halv 5 då jag träffade Jocke som behövde lite hjälp och sen kom Emma hit och ska sova över. Snackade med älskipälsk ett bra tag om allt och ingenting. Blir en spontan middag/bio på torsdag tydligen, myyys! Lite läskigt med tanke på att jag inte kan äta när någon tittar på mig :p haha barnsligt, jag vet, men det löser sig säkert^^

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska vi väl fixa till oss för att sova, ska ju ändå upp vid 8 imorgon -.-

Natti sweetiepie(a)

Mycket snack och liten verkstad....

Ligger hemma i min säng än så länge, ska strax åka iväg på middag med "glögg-gänget". ska väl bli trevligt antar jag. Hade nog hellre legat hemma och gjort ingenting eftersom jag är så sjukt trött och mår bara allmänt dåligt...

Var förbi det öppna huset idag i skolan, alla var jättetrevliga och nu har jag blivit ännu mer bundis med lärarna. Underbart! Såg några bekanta ansikten som kom inspringandes i skolan också, mycket trevligt.

Jag har också varit på 70-års kalas (gud vad jag har gjort saker idag!) där jag träffade massa människor som jag inte träffat sen jag gick hos dagmamma. Blev lite för mycket snack om pappa också enligt mig menmen, nyfikna som människorna är så måste man ju berätta...

Kvällen igår blev ganska lyckad, blev lite bråk som jag avstyrde och två "kompisar" som jag inte vill ha med att göra något mer men annars va det riktigt roligt i stureby! Träffade lite oväntade människor där också men det är ju alltid trevligt!

Nu ska jag ta en liten power-nap, om jag hinner somna, och sen ska jag på middag. Ciaociao!

Sjukling vill inte stanna hemma!

Tog mig en lång tupplur när städerskan försvunnit. Med portugisisk musik i bakgrunden kunde jag somna gott.

Vaknade av att en massa sms ramlade in från Dea som inte hade en aning om att jag sov. Svarade på dessa och tog mig senare en välbehövd dusch. Hamnade därefter här...

Ikväll vill jag inte stanna hemma. Händer så otroooligt mycket bara för att man är sjuk! Kanske lyckas komma ut idag iaf, måste inte gå ut imorgon så då borde jag få gå ut idag eller vad tycker ni? Jaja, får smöra lite för mamma(a) Jag kommer iof bli ännu sjukare om jag går ut...hmm... svårt val... äh, värt det!

Nu ska jag gå och ringa mamma och få reda på var hon är så att jag kan få en uppdate om utgången.

/Love A

Sjukling

Igår sov Emma hos mig (ovanligt) och vi somnade nog ganska sent med tanke på hur jag mådde. Låg och pratade jättelänge med mamma också när hon kom hem.

Dagen, idag, började segt eftersom Emma och jag försov oss lite grann^^ men så snäll som mami är så fick vi skjuts till skolan istället, nice! Tack mamma!<3

Första lektionen var seg men jag klarade mig igenom den och efter lektionen kom Bernt (min lärare) fram till mig och frågade hur jag mådde och jag svarade med att jag kanske inte riktigt var på topp. Han gick och kom tillbaka 1 min senare med Maria i hälarna (min coach) som genast gav mig en kram och skickade hem mig.

Så nu sitter jag hemma, vilket jag iof har gjort ett tag, och ska alldeles strax ta en tupplur då jag har gjort mig i ordning för det. Ska nog vänta tills städerska drar först.

Puss&kram och ha en bra dag!

At the Hallins resident

Kom hem till Ashl vid halv 6 ungefär, hamnade framför en film som var alldeles för seg för att titta på. Bytte till en skräckfilm som påverkade mig alldeles för mycket så det blev ett långt snack med den första killen jag någonsin kunnat prata med om såna här saker. Du är underbar, tack för att du finns där för mig<3

Hamnade lite senare i matsalen där alla åt, jag var inte lika hungrig så jag hoppade över det. Tillbaka till filmtittandet.
Ca 20 minuter senare blev det sällskapsspel för hela slanten! Hela familjen hamnade i vardagsrummet med spelet "Med andra ord". Sjukt roligt spel, som jag ägde på btw^^.

Nu ska jag kolla runt lite på datorn och sen ska vi titta lite på tv, blir en sleepover här eftersom att jag inte orkade åka hem nu då jag hade varit hemma kl 23...

Nu kom älsklingen hit så nu ska jag sluta, byebye!

Fatso here I come!

Sitter hemma hos pappa och har precis hjälpt honom med lite grejor, på vägen hit hämtade jag lillen också. Har precis ätit lite också så blir ingen middag för mig senare.

Blir ingen träning idag eftersom att jag typ är sjuk.. Typiskt, jag som aldrig blir sjuk (peppar,peppar, ta i trä).

Ska strax hem till Axel, han har en film som vi ska se på. Har ingen aning om vilken så det blir en liten surprice!


Imorgon ska jag antagligen hämta lillen igen och sen tillbaka till skolan för att fika med L. Vi har inte bestämt var än men det märks väl.

Helgen hoppas jag blir uppbokad. 3 stycken som fyllde år antingen i veckan eller i helgen så de måste ju firas! Ska iaf på en lunch och en middag på lördag... Ring gärna om någon kommer på något intressant! :D

XOXO

Back in school

Dagen började med att jag försov mig. Sprang runt och fixade mig samtidigt som klockan flög iväg. Hann inte med bussen för att ta samma tåg som Emma så jag åkte med min käre bror istället. Kom till skolan i tid iaf :)

Skolan började med smf B. Fortsatte med vårt företag genom att göra en marknadsundersökning. Frågorna iaf^^

Tog mig igenom ma A och sv A också, tufft men jag klarade det!

Blev lunch på donken med Joss, Emma och Axel. Mysigt, om det nu kan vara det på donken x) Åkte tillbaka till skolan för en sista lektion, adm A, och sen slutar jag kvart över 3. Då åker jag och Emsipems till Skrapan och kollar efter kalender och block eftersom vi är såååå seriösa i skolan så att vi håller ju självklart reda på alla prov och grejer.. -.-


Kanske åker tillbaka till skolan för att få sällskap hem av älsk och bruush!


Ikväll är det träning som gäller, håller iof på att bli sjuk menmen måste ju hålla mig i form!(?)


Nu ska jag vara effektiv! kraaam


Söndag

Vaknade upp i ett alldeles för hett tillstånd. Det var svinvarmt i mitt rum! ;)

Funtar på att ta en fika inne i stan med mina små vänner idag, får se om vi kommer hemifrån först...

Kanske tar en tripp till sjuklingen och hälsar på också, vem vet? ^^

Skriver lite senare ikväll och berättar, kanske blir lite bilder också!

puss&kram

Helgen

Fredagen spenderades i skolan och på fest i Sickla. I Sickla va det...taggade... människor *host*. Kom hem vid 1 ungefär. Lyckades bli uppraggad av några schyssta snubbar i Sickla. Försökte få med oss till Danderyd för att bada jacuzzi men så blev det inte... Kanske nästa helg^^

lördagen blev jag väckt för att åka till stadsbiblioteket (?) för att göra en uppgift som vi fått på svenskan. Gick hyfsat snabbt men det va några som inte gick att göra..

Nu på kvällen så kom Emma hem till mig för att äta och nu för en liten stund sen kom Axel och Christian för att antagligen sova här. Blir nog att spela kort som vanligt med en ny medlem, Emsipems!

Kanske blir en promenix med sunshine sen :)

XOXO

Onsdag

Kunde inte skriva igårkväll när jag kom hem för att mitt internet va knasigt, man skrev baklänges...? Jaja, kom hem runt halv 12 tror jag, tog nåt att äta och sen somnade jag.

Idag har jag skola, börjar 12:15 och slutar 15:15, 3 timmar i skolan och det är bara 2 lektioner. Sen har jag löpträning lite senare ikväll som jag inte är taggad på eftersom att jag har träningsvärk från gårdagens gympalektion...


Idag vaknade jag på helt rätt sida, jag hoppade upp ur sängen med ett leende på läpparna då solen lyste ute. Öppnade dörren och blev bländad av det underbara ljuset som berättar att snart är det sommar, underbart!!

Puss&kram skumbanan!<3

Back on track

Lååång dag i skolan , började 8:00 och slutade 16:50 för omväsxlingss skull då vi oftast slutar 17:00...

Efter skolan åkte jag och A hem och tittade på film, blev lite snack också vilket var väldigt nyttigt! Kom fram till en lösning, därav rubriken.

Nu ska jag hem och sova, eller titta på en till film, börjar ju inte fören 12:15 imorgon (a)

Kanske skriver lite ínnan jag ska sova, får se, annars skriver jag imorgon!

XOXO

Lååång dag

Kom hem runt kvart i 6, åt och taggade ner från dagen och nu blir det att springa runt och leta fotbollskläder eftersom att jag ska på träning för första gången på en månad! *suck* men vad gör man inte för laget? ^^ Har ju faktiskt cup på söndag :P

Träffade på Axel under dagen, alltid lika roligt :) Blev bundis med klassen igen vilket är otroligt skönt eftersom det varit lite skakigt menmen, nu är det fixat! Blir kanske lite party med några i helgen? ;)

Nu ska jag springa iväg, ska möta Dea om 20 minuter, GAH!

XOXO

Skola imorgon -.-

Kvällen spenderades hos grannarna med middag och diskutioner, alltid lika trevligt!

Nu är jag informerad, jag känner mig mycket smartare faktiskt! Iaf om förhållanden :) Man tackar, inside-"bekant" ^^

Nu ska jag börja röra mig mot min varma sköna säng, ska ju upp hyfsat tidigt imorgon... Börjar 9:40 med någon ny kurs, spännande!

Nattinatti<3

Hos papi

Sitter hos pappa och internet och bilderna är fixade av tekniska Annie. Nu ska vi fixa andra internet och sen ska jag hem, ska på middag... Jag som skulle träffa A! Jaja, jag hoppas han förstår. Ring mig så fixar vi en annan dag! Tisdag?


Nu ska jag fortsätta vara teknisk innan jag tappar stinget!

XOXO

Sunday

Igår spenderade jag lite kvalitetstid med mamma uppe i romme. Vi åkte dit över dagen och det var otrooligt fint väder, soligt och vindstilla, och det fanns nästan inga människor i backen! Åkte som en dåre med mamma i hälarna och jag ramlade inte en ända gång!*stolt*



Kom hem och duschade, åt och fixade i ordning mig och träffade Dea lite senare på kvällen. Vi hamnade i Mälarhöjden på nån fest med Hanna och hennes kompisar, jättetrevliga människor! Pratade mycket med Yngve och Guldfisken^^

Kom hem halv 3, mamma sussade så sött i soffan och Filipe hade fortfarande inte kommit hem från en utekväll på Huset som vanligt...
Fick sällskap i telefonen hela vägen hem av Axel, alltid lika söt som gör det, och på bussen blev jag förföljd av 3 turkar som verkade ha nåt lurt på gång. Menmen, jag lyckades springa ifrån de, haha! :D


Idag ska jag åka till pappa och leka datanörd och sen ska jag kanske träffa Axel, mys!

Jaja, skriver kanske när jag är hos pappa, byebye!

Taggad men trött

Nu blev det lite senare än vad jag hade tänkt mig... måste nog gå och lägga mig snart, måste ändå komma upp utan att mamma blir sur på att jag inte går upp... Så det blir att göra sig i ordning nu, packa det sista och gå och lägga sig.

Nattinatti <3<3

Snowboard-time!

Sitter och tittar på Let's Dance med mamma och väntar på att få se Blondinbella göra bort sig :). Ska gå och lägga mig efter det också, måste upp vid 5 imorn.. Ska ju till romme imorn! :D





Du sitter säkert har jättetrevligt nu, och det hoppas jag du har, men jag önskar att det hade varit jag...

Studiedag

Igår efter skolan åkte jag hem till pappa för att hjälpa honom att installera sig själv och alla prylar från sjukhuset, det mesta var redan fixat när jag kom dit så jag fick fixa med datorn istället, teknisk som jag är. :)

Åkte hem och direkt in till stan igen för att gå på bio med Axel. Twilight såg vi, den var faktiskt inte så dålig som jag trodde den skulle vara. Huvudrollerna, paret, var sjuuukt söta!
Åkte därifrån till medis och en promenix senare var vi i Mariatorget. Där skildes Axel och jag ifrån varandra och Martin och jag gick till 7/11 för lite tillbehör till filmen vi skulle titta på. Kom hem till honom och tittade på Yes man och började på The day the earth stood still men jag lyckades somna efter halva..

Idag ska jag hem och tvätta och packa och sen ska jag väl bara ta det lugnt, jag ska ju till Romme imorn, WOHO!





Sometimes you have to run away,
so you can see who run after you.

Sometimes you have to talk quieter,
just so you can see who's listening.

Sometimes you have to step up in a fight,
just to see who's standing behind you.

Sometimes you have to make a wrong decision,
just to see who's there to fix it.

Sometimes you have to let go of the one you love,
just to see if they love you enough to let you come back.




Jag älskar dig, det kommer bli vi, ha tålamod<3

Alldeles för tidigt

Sitter på engelskalektionen medans läraren har sprungit iväg med någon i klassen för att prata halvtidsresultat. Jag kommer också få veta mitt idag men dete jag hört är att jag får VG+ och om jag gör nån kompleteringsuppgift så får jag MVG. HAHA, jag som hade betyg från högstadiet som sööög och nu har jag nästan MVG. Sjukt...STOLT! :)


Kanska ska stanna i skolan en kvart efter att jag slutat för att träffa A men vi får se om jag fått påminnelser från pappa om att jag måste dit... Jag ska nämligen hjälps honom att stadga sig hemma för att han kommer hem idag, yay! :D Skönt att han får komma hem så att han kan må lite bättre.


Mamma försökte hitta någon att gå på bio med idag, den nyaste Wallander, och jag blev utvald. *suck*. Wallander är så otrooooooligt tråkiga och dåliga... Så jag stannar nog hemma eller åker in till söder och sover hos Martin. Det återstår att se.

Nu ska jag göra årets första läxa, byebye!<3


:(

Nu har bror min kommit hem, utan choklad! :O  Nu har jag inget godis och ingen att vara med... Har iof en av de på väg hit nu :)

Jag ska fortsätta lyssna på musik och göra ingenting nu!




Tips på bästa låten:
Gavin Degraw-more than anything<3<3

XOXO

Trött och godissugen

Ligger i soffan och tittar på Rules of engagement. Riktigt roligt faktiskt! Äter choklad också men den tar slut typ... nu. :(

Filipe är hos pappa och mamma är ute och springer så är ganska ensam här hemma.. otrooooligt sköönt!!

Var och hälsade på pappa idag med Emsipems och sen hamnade hemma med en kortlek. Lika kul som vanligt!


Skolan har officiellt börjat!

Första skoldagen och jag har pmf A. Jag sa att jag skulle göra min skoltid bra med höga betyg och plugg.. och det första jag gör är att blogga.. HAHA misslyckat!

Idag ska jag antagligen till pappa och hämta min dator, men först ska jag hem och hämta en väska och internet.

Skulle få besök från A idag också men han känner inte för att dyka upp... Jag kommer hinna sluta innan han kommer hit:(

Ska sluta strax, ska få veta mitt betyg sen är jag klar, byebye!




Och nej, jag bangar inte på ett gibb^^ haha

Sista lovdagen

Sista dagen på jullovet är här och snart slut, imorn måste jag upp vid 7 igen för att pallra mig ner till bussen och mot skolan. Vi börjar iof på en bra dag, den är väldigt kort så det är skönt.

Idag sov jag till kl 14.30!! :O Jag tror aldrig jag sovit så länge... Liiite coolt faktiskt^^

Blev varken bio eller fika de här två dagarna, hade en bra anledning igår men idag var jag bara slö.. Haha, misslyckat!

Får en långe helg den här veckan, studiedag på fredag så jag är ledig, hitta på något? Kanske ska dra en nattgibb på playz.. hmm, får se hur många jag får med mig. ;)

XOXO

Helgen

Igår spelade jag cup. Har inte tränat på typ en månad och fick veta förra veckan att jag skulle spela cup, kul. Fick bara spela 2 matcher för att jag kom in så sent menmen, har fortfarande världens träningsvärk! Vi fick brons, btw.

Idag har jag bara legat hemma och inte gjort ett skit, har tittat lite på film med mamma... Wall-e, barnhemmet(usch), mamma mia och snart blir det Narnia-prins Caspian. Efter det kommer jag hitta någon annan film att titta på... eller gå och duscha... vi får se!

Nu ska jag åter gå till filmtittandet så ni får ha det så bra! Pusspuss<3

PS: glöm inte gå in och titta på några underbara människors bloggar :) Axel   Dea   Emma   Joss

Du är det bästa

Det här inlägget handlar om en kille som jag älskar och beundrar. En kille som inte ger upp i första taget och fortsätter kämpa för det han vill.

Vi träffades första gången den 25 februari 2008 på öppet hus. Du blev introducerad som min brors bäste vän och jag som hans lilla syster. En gnista syntes mellan oss men det var bara du och jag som såg den. Sommaren kom och vi hade hållit kontakt, jag slutade 9an och du slutade 2an men vi var väldigt lika ändå. Du kom ner till mitt landställe i Zinkgruvan på sommaren när jag jobbade där på Annies restaurang, jag var den som följde med och hämtade er vid tåget eftersom jag ville vara den första som träffade dig när du kom ner.
Natten blev lång med mycket prat och skratt(och hicka men kanske inte ska nämna det). Sommaren fulländades den helgen.

1 november 2008 är dagen som jag kommer minnas resten av mitt liv. Dagen vi blev tillsammans. Jag var som lyckligast den dan.

4 december 2008 förändrades hela situationen då jag fick annat att tänka påsom jag prioriterade. Det var då allt gick neråt. Tjafsen kom med jämna mellanrum och vi var inte tillsammans hela tiden.

3 januari 2009 tog allt slut. AA-mötena kommer inte finnas längre och de där härliga mornarna kommer man inte kunna vakna upp till. Vi var tydligen inte så lika som vi trodde..

Men jag kommer alltid älska dig för den du är och för att du vågar stå upp för det. Hur du alltid kan få mig att skratta och bli glad, hur du alltid fick mig på bättre humör när jag kände att jag hade för mycket att ta hand om, hur du alltid fanns där för mig när jag behövde någon. Axel Hallin, du är det bästa som hänt mig<3

Nytt år = ny start

Det nya året firades inne i skanstull med de bästa människorna! Tog taxi hem med Emma och vaknade idag runt kl 13.00. Det nya året ska jag försöka göra så bra som möjligt för att 2008 var verkligen det sämsta tänkbara året i mitt liv.. Skönt att det är slut, tråkigt att skiten inte tar slut riktigt än. Bara skönt att bli lite uppskattad iaf...

Idag blir det en ligga-hemma-och-göra-absolut-ingenting-dag. MYS!

RSS 2.0